Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Lente....krabbels....
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren heb ik meegedaan aan een kleinschalig georganiseerde wandeltocht op Terschelling. Ik was de enige Nordic Walker in het gezelschap van ruim 50 personen. We konden kiezen uit twee afstanden: 12 of 22 km.
Vanaf Harlingen voeren we met motorschip Petra naar Terschelling. Daar aan gekomen kregen we route beschrijving uitgedeeld.
Amper de benen gestrekt of we konden al een hoge trap van 128 treden (iemand had de treden geteld) opklimmen. Een stukje door het duingebied, piepkleine paden (twee voeten breed), bij iedere stap opletten waar je je voeten zette om niet te vallen in een "gat" van 20 cm of meer...en toen kwamen voor een ware beklimming te staan. Een hoge en bijna kaarsrechte duin staarde ons aan. Het was verschrikkelijk mul, alleen houvast aan het duingras, met een stap zakte je ook weer een stuk naar beneden...maar toch maar omhoog. Halverwege ben ik als een plumpudding op het paadje neergeploft...ik kon niet meer, had het helemaal gehad. Even zitten, wat drinken, bijkomen...en na een poosje weer verder. Wat een klim...(dat was niet leuk meer)...En de klim naar beneden was een soort van glibber en glijpartij van zand.
Toen over het strand, het was vloed...dus weer door mul zand...bij een zwarte paal moesten we weer over de duinen heen...maar welke zwarte paal. Anderen hadden al wat heen en weer gelopen over het strand, totdat de paal verrees. Ik heb geen extra meters gelopen, want toen was de zwarte paal intussen ontdekt. Het pad vervolgde door het duingebied, opnieuw veel supersmallen paden met zand en "gaten" en over paden met bruin spul over een laag van mul zand. In Midsland was een rustpauze op 3/4 van de route. Vanuit Midsland ben ik van de route afgeweken en ben over het fietspad langs de hoofdweg naar West teruggegaan.
Meer dan de helft van de hele tocht heb ik in mijn eentje gelopen. In Vierhouten vind ik dit helemaal niet erg, maar hier was het wel eventjes anders. Volgens de route had ik dan nog een stuk moeten teruglopen naar de route vanuit Midsland en dan door het bos en duingebied weer terug. Ik was moe en dat leek mij geen goed idee.

Terschelling is een prachtig eiland. In augustus hoop ik hier een week door te brengen met vakantie en dan via de gewone strandopgangen het strand op te gaan.
Ik vond dit een erg zware tocht, ik moet er ook niet aan denken als iemand midden in dit duingebied op zo'n supersmal zou zijn uitgegleden door natte en vochtige paden. Met de telefoon kun je anderen bereiken, maar verder kun je dan niets. Op paadjes met aan beide kanten dichte begroeiing kun je niet naast elkaar lopen (ondersteunen).
Dat vond ik achteraf erg griezelig om zo'n 40 á 50 mensen langs deze paadjes te laten gaan. Degene die de route heeft uitgezet is jong en had een GPS bij zich. Als deelnemers had je alleen een routebeschrijving en in het duingebied stonden een paar pijltjes.

Ik heb het gered, ik heb er weer van geleerd, nieuwe ervaring rijker....máár geef mij maar NW-vierdaagse in Vierhouten, regelmatig een rustpost met het Rode Kruis erbij. Dan kun je rustig en veilig de tocht in je eentje een tocht lopen. Je alleen wanen op de Elspeetse heide, dat is heerlijk vrij gevoel...en weten dat er achter mij deelnemers lopen...

Very Happy Very Happy Beetje lang verhaal...

Op naar een nieuw avontuur. Volgend weekend ga ik samen met een vriendin naar Texel...

Groetjes,
Suasn
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een avontuur, Susan
Wat het ook aangekondigd als een avontuurlijke tocht?
Nou je je hebt het toch maar mooi gedaan, en genoten van het eiland.
Klinkt wel als een tocht naar mijn smaak Laughing
Terschelling is zo'n heerlijk eiland, ik hoop dat je er nog een keer wat rustiger van kan genieten.

Wij hebben zaterdag ook weer een heerlijke tocht gemaakt.Het was absoluut perfect weer.
Toen we aan het begin van de wandeling door het dorpje Oudemolen liepen stond er een verkeersbord "kijk uit voor laagvliegende ooievaars". En nee, geen geintje. Er is een ooievaar gaan broeden op de schoorsteen van een gebouw op een terreintje van defensie. En blijkbaar vliegen ze wat laag aan op het nest..... ze zitten daar verder wel veilig, achter een hek en met militaire bewaking, dat hebben ze nog niet zo gek bekeken
We liepen eerst een stukje over de heide, en kruisten toen de beek over een smal houten loopbruggetje. Nog even over een smal paadje langs de oever, en daarna namen we weer een kijkje bij de rhodondendronvijver. Deze was nu echt op z'n allermooist, alle metershoge rhodo's stonden in bloei, en weerspiegelden in het zwarte water van de vijver. Op de waterleliebladen zaten kikkers, die niet voor ons op de loop gingen. Een aantal libellen maakten de idylle compleet.
Daarna splitsten we de groep, en nam ik met de wat snellere lopsters meevoor een wat langere route. Omdat we nu maar met een klein groepje waren ben ik even langs de dassenburcht in het bos gegaan. De dieren hadden hele mooie prenten (sporen) achtergelaten in het zand.
Daarna liepen we over een heringericht gebied, nu nog wat troosteloos maar het wordt vast heel mooi als de heide hier straks terug is. En toen als uitsmijter weer een heel eind door de bloemrijke graslanden langs de beek. Dat voelt echt als een kadootje. Blauwe lucht, zon op je huid, wind door je haren, en dan struinen door een grasland vol zuring, boterbloemen, fluitekruid, orchideeën, ereprijs, ratelaar en nog veel meer. Wat is de meimaand toch heerlijk.
Na 2,5 uur waren we weer terug bij de Herberg. Eén van de loopsters was jarig en bestelde appeltaart voor ons allemaal. Ik vond dat ik hem wel verdiend had! Dan maar een boterham minder.

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 23, 2011 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Jolijt, dat klinkt ook goed...mooie tocht, inderdaad de meimaand is prachtig. Alles is dan nog mooi fris groen...

Ik heb nergens "avontuurlijke tocht" gelezen...
GPS is leuk...maar kan ook té leuk en té avontuurlijk worden gebruikt. Het is gelukkig allemaal goed gegaan en daar ben ik erg blij om. Alle factoren bij elkaar: felle zon, warmte, een hoge steile duin op en later nog een keer, supersmalle paadjes met "gaten", veel mul zand en vermoeidheid...verschillende hadden zich stuk gelopen op de klimpartij...
Toen die hoge klim voorbij was, had ik het gevoel "hoger en erger kan het haast niet worden en dat gaf mij energie".
Het uitzetten van een tocht is een hele kunst op zich...je telkens goed realiseren "kan ik hier een groep van 40 á 50 mensen langs sturen".
Ik heb mij best wel eens onveilig gevoeld...komen er nog mensen achter mij aan of ben ik hier helemaal alleen. Dan is het genieten even over en oppassen en veilig de tocht doorkomen prioriteit nummer 1.
Bij de NW vierdaagse in Vierhouten heb ik dit gevoel nooit gehad, ik wist dat er altijd mensen achter mij liepen...ook al zat er een flinke afstand tussen. Vorig jaar barstte er op de vierde dag een onweer los, toen liep ik met anderen....(bewust ook op gewacht)...en toen waren we net op tijd bij een post. Bij de post kreeg ik ook het dringende advies om de rest van de tocht met anderen te lopen vanwege nog meer dreigend onweer/regen. Zo'n advies sla je niet in de wind en bij zulke weersomstandigheden houdt je ook rekening met elkaar. Dat heb ik bij deze tocht gemist.
Voor mij voelt dit als een ervaring rijker...dat is goed.

Terschelling is prachtig....dat is puur genieten...
Straks in augustus ga ik een weekje met vakantie op Terschelling...

Groetjes, Susan
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 23, 2011 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Susan,

Knap gedaan hoor!
Ook dat je je eigen plan hebt gtrokken en van de route bent afgeweken!
En Terschelling is inderdaad prachtig! Je kunt je alvast verheugen op een prachtige vakantie!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 26, 2011 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn ook weer terug van een klein weekje weg met de caravan. Maar erg mooi weer was het deze week niet, we hadden harde wind en regen. Crying or Very sad
Hebben een paar stukken van de nordic routes gelopen rond Lage Vuursche en Baarn en wat tochtjes op de fiets gemaakt.
Het blijft daar een prachtige omgeving om te nordicen, wandelen en te fietsen,
voor info en nordic walking routes:

http://www.goxchange.nl/home.php?action=routes
http://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurgebieden/Utrechtse%20Heuvelrug-Noord.aspx

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 27, 2011 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Susan, dat klinkt als een indrukwekkend avontuur! Knap dat je alles zo hebt opgepakt. Wel een zwaar duin als ik dat zo lees. Wel jammer dat je veel alleen hebt gelopen, maar gezien de omstandigheden is dat de juiste keuze.
Ga je nog met een groepje verder lopen vanuit je oude groep?

Jolijt, ook jij hebt weer lekker gelopen, leuk! Zit er bij oudemolen een legerbasis? Maar leuk dat ze ooievaars hebben.
Wees zuinig op je dassenburcht, en geniet van de prentenboeken! Lijkt mij indrukwekkend om te zien.

Quib, ik hoop dat je volgende camping beter is.

Ik ga morgen met de samenloop voor hoop meedoen met collegas van mijn werk. Kijk op samenloopvoorhoop.nl

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dit berichtje heeft helemaal niets met Nordic Walking te maken...

Vandaag was prinses Máxima in Ureterp. Zij opende hier de 50e vestiging van stichting Present.
De eerste activiteit van stichting Present in Opsterland was pannenkoeken bakken voor bewoners, personeel en vrijwilligers van verzorgingshuis De Lijte.
Ik mocht hierbij aanwezig zijn...een heel bijzondere belevenis. Wij mochten geen foto's maken, maar er komt een fotoreportage op CD voor De Lijte...leuk straks voor op de kabelkrant.

Na het officiele deel kwam ze naar het deel waar wij zaten, tegelijk met prinses Maxima stormde ook een lading fotografen mee. Zij werden met woorden rustig op enige afstand gehouden. Wij konden prinses Maxima van dichtbij bewonderen, sommige kregen een hand, ze deelde een paar pannenkoeken uit, ze deed stroop bij bij één mevrouw op de pannenkoek, ze feliciteerde een jarige mevrouw...allemaal rustig, ontspannen, spontaan.
Heel bijzonder om zoiets te mogen meemaken.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk Susan, heb je d'r niet op de thee gevraagd. Wink Laughing
Jammer dat je geen foto's hebt kunnen maken. Crying or Very sad

Maar ik heb er wel eentje kunnen opsporen.
Bij deze dan: (Met de tekst die erbij stond.)

31 mei 2011 16:00
Prinses Maxima bezoekt bewoners verzorgingstehuis in Ureterp

URETERP - Prinses Maxima was dinsdag aanwezig bij de opening van de 50e plaatselijke Stichting Present Opsterland in de Oerrocktent te Ureterp. Op de foto: Prinses Maxima neemt de tijd voor een praatje met de bewoners van een verzorgingstehuis. Deze hadden net een pannenkoek geserveerd gekregen van de prinses.

Nog meer foto's.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Wat een mooie ervaring!
Wel indrukwekkend lijkt mij om haar eens in het echt te zien!
Sta jij ook met de prinses op de foto?

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Quib, de foto's die jij hebt genoemd heb ik ook gezien.
Op www.waldnet.nl staan ook nog erg mooie foto's.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Hebben jullie nog de 3Provincienwandeltocht gelopen? Ben het niet tegen gekomen op het Forum.

We hebben vandaag weer een heerlijke en vooral zonnige nordic walking tocht/training gelopen met de groep.
14 Man/vrouw in totaal, hebben zich met dit mooie weer Laughing in het zweet gewerkt. Embarassed
Je moet wel gek zijn om dit te doen. Razz Rolling Eyes Laughing Maar we hebben het er graag voor over. Think Shhh Dancing
Wat je beweegd en gebruikt, kan ook niet vast gaan roesten wordt er altijd gezegd. Not talking

Prettig en zonnig weekend allemaal.

Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb niet meegedaan aan de 3-Provincientocht in Bakkeveen. Wel heb ik gehoord dat er ongeveer 3000 mensen hier aan hebben meegedaan.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat je niet mee hebt gedaan of hebt kunnen doen.
We zien elkaar denk ik weer in Vierhouten Susan, ben al wat aan het trainen. Cool Rolling Eyes Laughing

Ik heb een site die het weer aangeeft en de voorspellingen voor 5 dagen, per plaats/gebied waar je gaat wandelen.
Iets voor ons als we in Vierhouten zitten. Wink Laughing Laughing

Hierbij de link.

Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Weer terug uit Duitsland en weer terug op del forummo.
Susan, jammer dat je niet mee hebt gedaan aan de 3provincienwandeltocht.

In Allemagne hadden wij schones wetter, maar alleen de laatste dag vier ler snachts regen maar daar hadden wij buiten het lawaeyt van de donder geen last van.
Tagsuber was het zonnig en heel warm. Wij hebnen daar van Woensdag tot en met zondag gelopen.
Ze schonken daar alcoholvrij bier met cola. Lekker!

Quib, leuk dat je weer getraind hebt!

Groet,

Frans
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 15:45    Onderwerp: Reageer met quote

Shocked alcoholvrij bier met cola?? Door elkaar heen? Shocked

Ik was een paar dagen wandelen vanuit Maastricht, zaterdag de Pieters- en Canneberg, en gisteren vanuit Gulpen ook een mooie route, ben even de naam van de "berg" kwijt. Het was heerlijk weer, alleen gistermiddag hebben we licht buitje gehad, verder prachtig weer. Tto aan vanochtend toe 25 graden!
Jammer dat mijn knie een beetje in de weg zit....

En nu weer wassen en werken.
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9

Weer voor Nordic Walking?