Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Lente....krabbels....
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
jaapdegroot
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2011 15:20    Onderwerp: Re: Lente....krabbels.... Reageer met quote

Ja zeker lente kriebels maar het komt voor dat het nog ooit is stevig regent dus nu ben ik aan twijfelen of ik een regenpak of poncho zou kopen ?

En ja wat voor 1tjes dan wel of niet ademend ? kan iemand me helpen ?

Met vriendelijke Groet Jaap
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2011 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op het forum Jaap.

Mijn voorkeur gaat uit naar waterafstotende softshell jacks en met erge regenbuien in het vooruitzicht, neem ik voor de zekerheid een poncho met mouwen (iets ademend van de ANWB) mee en een snel drogende broek.
Zonder mouwen is zo'n gehannes met de stokken die blijven steken in de wijde poncho.
Regenpak gaat ook prima, echter met de regenbroek is even balanceren om hem aan te trekken. Ook hierbij de ademende hangt hier meestal ook een prijskaartje aan, even zoeken en/of de aanbiedingen afwachten.
Nog een advies, koop regenkleding wel wat groter, soms heb je wat warmers eronder aan en je moet je wel kunnen blijven bewegen. Wink Embarassed

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing

Laatst aangepast door quib op Di Mei 10, 2011 16:18, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2011 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jaap,

Welkom hier op de site!
Ik zou een pak kopen, en dan liefst ademend. Een poncho met Nordiccen is niet handig! Zelf gebruik ik mijn fietsregenpak! Superklein op te vouwen en licht en ademend!
Dus 2 vliegen in 1 klap!

groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2011 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

O ja, Ik ben even "regen" wezen snuiven op Madeira!

Maar weer heelhuids terug, en een klein beetje regen voor jullie meegenomen!
Het is echt een wonderschoon eiland! Ik zal later wat foto's plaatsen, maar die moeten nog uitgezocht worden!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2011 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Annette schreef:
O ja, Ik ben even "regen" wezen snuiven op Madeira!

Maar weer heelhuids terug, en een klein beetje regen voor jullie meegenomen!
Het is echt een wonderschoon eiland! Ik zal later wat foto's plaatsen, maar die moeten nog uitgezocht worden!

Welkom weer thuis.
Ik vond het al zo stil. Cool Shhh Laughing Hier, in het normaal zo koude kikkerlandje, hebben we echt mooi en droog weer gehad, ook tijdens de herdenkingen en festiviteiten, alleen de komende dagen geven ze wat regen en wat kouder op. Net nu wij de sleurhut weer uit de stalling hebben gehaald. Crying or Very sad Confused
Nog even 2 dagen werken aan de sluis en dan kunnen we inpakken. Dancing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
jaapdegroot
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2011 8:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal snelle reactie en bedankt daar voor alvast heb meteen zitten google en heb een hele mooie jack gevonden op internet wel geen softshel jas maar een Agu Regenjas Secco To Go supper klein en ook nog is ademend dus ik kan droog aan de wandel.

Moet hier maar is kijken http://www.regenpakhuis.nl/heren-regenjassen/agu-regenjas-secco-to-go-zwart-348.htm

Denken jullie dat het wat is ? Gr Jaap
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2011 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Jaap,
Nordic Walking...regenkleding...wat is jouw bedoeling? Meedoen aan tochten (ook als het regent), af en toe een uurtje lopen voor jezelf...

Ik heb zelf ook een dunne Agu Poray 5000 regenjas. Voor een wandeltocht met korte buien is dit prima (aan en uit), maar als je met een tocht een hele dag in de regen loopt, vind ik het stukken minder. Vorig jaar hadden we met de NW-vierdaagse in Vierhouten drie van de vier dagen regen...dan kom je gewoon simpelweg te kort.
Ik heb van deze vierdaagse geleerd dat goede regenkleding (als je van plan bent om tochten te lopen) belangrijk is. De weersvoorspellingen leken toen aardig, maar ik baalde dat ik mijn Hyvent regenjas niet bij mij had en een paar extra wandelschoenen...én nu heb ik ook een goede regenbroek van Mammut erbij.
Kijkende naar de prijs zou ik ook eens rondkijken naar echte outdoor regenjassen. Betaal je wel meer, maar je blijft ook langer droog.

Groetjes, Susan
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2011 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ooooh Annette ik heb net van een vriendin foto's van Madeira gezien, wat een variatie in landschap, geweldig! Jij hebt ook vast langs de levada's gelopen.

Bij ons zijn de avondwandelingen weer begonnen. Dinsdagavond hebben we weer eens heerlijk gestruind door de Heest, een natuurgebied dat zelfs na al die droge weken nog nat is. Hier groeien ook al orchideeën!
Het was daar ondanks alle droogte dus goed kijken waar je je voeten neerzet, maar de enige die een misstap maakte was ik zelf, bruine modder op mijn broek tot kniehoogte! Maar het was prachtig zwerven. Toen zagen we in de verte de koeien, en één van de wandeldames wilde er absoluut niet langs. We zouden er inderdaad vrij dicht langs moeten, en zij had daar erg slechte ervaringen mee. Wat te doen? Je kan daar geen kant op, behalve..... over de beek! De bomen die er daar in het stroompje lagen waren óf te dun, óf ze lagen te ver van de kant af. Maar gelukkig was er een soort dammetje, met een heel smal balkje, maar ook een soort dammetje van gevlochten takken waar je wel een voet op kon zetten. Alie wipte als eerste naar de overkant, en de rest kwam er achteraan. Weer een nieuwe uitdaging getrotseerd – en een nieuw oversteekpunt gevonden!

Daarna zijn we dus maar over de gewone paden gelopen, en omdat we met een klein cluppie waren heb ik ze de vossenburcht laten zien. Het was prachtig op het paadje over de hoge oever, de varens worden al weer groen. Na een korte pauze op een bankje aan de hoge oever van de beek zijn we weer de Heest ingegaan en langs de andere kant teruggelopen (langs de beek richting Taarlo), ook hier en daar over een boomstammetje. L. liep pas weer ontspannen toen we weer over het veerooster waren! Het was prachtig in de late avondzon. Genieten dus weer!

Jolijt
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2011 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Jolijt schreef:
Ooooh Annette ik heb net van een vriendin foto's van Madeira gezien, wat een variatie in landschap, geweldig! Jij hebt ook vast langs de levada's gelopen.

Jolijt

Inderdaad, sterker nog ik ben er zelfs in gaan staan. Heb een flinke smak gemaakt. Er was een stikdonkere tunnel, eega voorop met zaklamp, ik er achter in de schaduw. Eén en al blubber, pad van 20 cm breed, hoogte varierend van 1.50 tot 1.70 meter en hup, daar gleed ik de levada in. Eén voet tot op mijn enkel in de blubber, de ander in een soort spagaat op het pad......
Mijn kuiten zijn behoorlijk gehavend, maar het is "slechts" een kapot velletje en wat blauwe plekken.... Confused
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Pfoe dat was even schrikken. Zelf nooit gedacht dat je een spagaat kon misschien, zo zie je maar.... gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Mijn vriendin vertelde inderdaad ook over die tunnels, en stukken van de route die door de heftige regen waren weggeslagen.

Jolijt
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Mei 15, 2011 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Geheel tegen de gewoonte in plenste het om 10.00 van de regen, dus we hebben heel even de bui afgewacht. Daarna bleef het bij wat gespetter, en konden de regenjasjes al snel weer uit!
Alweer een mooie opkomst vandaag, Ben kon weer met een grote groep (12) dames op stap. Maar waar blijven die heren toch?
Vandaag waren Elma, Emmy, Ananda, Hennie H, Hennie R, Annelies, We begonnen over het weggetje naar Staatsbosbeheer, om de rapunzels te bewonderen. Een heel bijzonder plantje, dat bijna nergens voorkomt. Daarna vervolgden we -een beetje stiekem- onze weg over het bruggetje van Staatsbosbeheer. Deze keer kwam er gelukkig niemand om ons terug te sturen :-d.
Ik had vanochtend mijn zomerschoenen aangetrokken, heerlijk licht, maar niet waterdicht. Ik dacht nog, hoe nat kan het worden - het is zo droog geweest de laatste weken. Maar ja, je moet Ben nooit onderschatten!
Dit stukje door het hoge gras langs de beek was de ultieme schoenentest - en die van mij zijn dus finaal gezakt. Maar ik had het er graag voor over. Wat liepen we daar heerlijk door het hoge gras, tussen de koekoeksbloemen en boterbloemen door! Hier en daar bloeit op dit stuk ook al een orchidee.
Normaal is dit stuk onbegaanbaar, maar nu was het zo droog dat we over het veenmos konden oversteken. We kwamen achter de grafheuvels weer uit, op het paadje naar het vlondertje. Even verderop liep een ooievaar parmantig door het grasland.
Bij het vlondertje gingen we van het pad af en volgden het Anloërdiepje. Het was vandaag duidelijk orchideeën-kijkdag, bij de Herberg vertrok al een groep en ook hier kwamen we een groep met gids tegen. Zij bleven op het zandpad, maar wij namen het kleine paadje langs het diepje, naar de Burgvallen. Hier stonden prachtige orchideeën. We volgden het diepje nog even en staken toen door naar het landgoed - natuurlijk niet over het pad, maar langs een soort schouwpad vol brandnetels....
De bomen kleurden hier prachtig, afwisselend frisgroen en bruin. Toen we dichterbij kwamen bleek dit een trieste schoonheid te zijn : de bruine kleur kwam van bevroren bladeren. Gelukkig zaten er al weer nieuwe knoppen onder.
We hielden pauze bij het rhodondendronvijvertje, een vennetje midden in het bos omzoomd met metershoge rhodondendrons. Een deel van de rhodo's was nu in volle bloei en weerspiegelde prachig in het stille water. Ons gekwek werd beantwoord door het gekwaak van de kikkers :-d:-d

Via het hoge bruggetje en het Molenveld liepen we terug. Alweer een heerlijke wandeling, die werd besloten met een lekker bakkie op het terras.

Jolijt
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2011 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Annette, fijn dat je weer thuis bent, en dat alles toch nog goed is gegaan ondanks je glijder.

Jolijt, leuk dat je wandelingen er weer zijn, ik heb weer even van je verhalen genoten. Die je wel voorzichtig?

Zelf ben ik van t weekend weer op pad geweest. Zaterdag in Doorn, en zondag in Almere. Ik heb 2 keer 40 gelopen. Wel weer even inkomen het was pittig, maar het was heerlijk weer, en ik heb genoten.

Vandaag BHV gehad, dat was ook weer interressant en leerzaam.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2011 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Vanavond heb ik weer in de NW-loopgroep gelopen in het bos van Olterterp...nog een paar keer....want de trainer stopt per 1 juli...en een nieuwe trainer dat hoeven wij als leden niet te verwachten van de grote vereniging. Dus is het dan simpel einde verhaal....einde NW-trainingsloopgroep.

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 9:37    Onderwerp: geen trainer Reageer met quote

Hallo Susan,
niet zo somber, steek de koppen bij elkaar en ga als loopgroep verder. zo heb je in elk geval wel de lol van het samen lopen.
Het trainen kan je zelf ook doen als je als groeps-leden elkaar corrigeerd, op stijl en tempo, het weer uitvoeren van geleerde dingen is uiteindelijk het doel van trainen. Nieuwe aspecten toevoegen is dan wel wat moeilijker, die kan je misschien wel eens hier en daar opdoen tijdens tochten in den vreemde.
Het is ook mogelijk om zelf een "clubje"op te richten zonder veel kosten.
Dit kan onder meer door een wandelcommite op te richten, en dit aan te sluiten bij de N.W.B. via de regionale bond.
Hebben wij ook gedaan, en dan ben je ook van het dure lidmaatschap van de "grote vereniging "af.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zo zie je maar, de oplossing ligt zo voor het grijpen.
Onze nordic walking sport groep is onderdeel van een hele grote sport club, met zeker wel 10 sporttrainers, waarvan er 4 of 5 de trainingen van het nordicen op zich neemt. Voor mij zijn die trainingen op een laag pitje, omdat we de meeste zaterdagen of druk met (vrijwilligers) werk zijn of ergens anders recreëren.

We zijn weer ff thuis zoals je ziet. Door kou en regen op de camping, Crying or Very sad toch maar even een paar dagen de warmte van het huisje op gezocht. Laughing Maar ja de kids thuis vinden het best, hoeven ze zelf niet te koken en stofzuigen na hun werk. Razz Mad Shocked Laughing Laughing
Hopelijk wordt het morgen beter. Brick wall Shhh

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9

Weer voor Nordic Walking?