Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

nieuwe stokken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
colette
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2011 21:09    Onderwerp: nieuwe stokken Reageer met quote

Ik heb de gewoonte om mijn stokken soms in de achterbak van de auto te laten liggen. Mijn vriend heeft de gewoonte om de kofferbak niet op slot te doen.

Mijn stokken stonden dit weekend niet op hun plek en na alle logische plekken te hebben bekeken weet ik het vrijwel zeker: vermoedelijk uit de kofferbak gestolen.... Sad

Ik had Leki's, volgens mij speed pacer vario's (verstelbaar van 110 tot 120).
Ik denk dat ik nog steeds graag leki's wil - dat afkliksysteem beviel mij goed! - maar misschien "écht verstelbare stokken"(die kleiner kunnen dan 1.10) zodat ze op vakantie wat makkelijker mee te nemen zijn, ook als ik stukken 'normaal' wil wandelen.

Hebben jullie nog tips, do's en don'ts, of moet ik helemaal een andere kant op denken omdat een ander merk stokken inmiddels iets anders te bieden heeft waarvan ik nog niet op de hoogte ben?

groetjes, Colette Sad Sad Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2011 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

De Leki Prestige is een verstelbare 2 delige stok, kost zo'n (+/-) € 75.--

Leki Traveller Space Carbon 3 delig, is rond de € 120,-- (bij Perry wel eens een stuk goedkoper gezien.) Idea

Bij Scapino betaal je rond de € 18,-- voor verstelbare (Abbey), maar ik heb zo m'n twijfels over de stevigheid.

Even Googlen en je vind hier en daar goeie stokken en ook soms in outdoorwinkes, heben ze misschien nog een paar mooie stokken (oude modellen) voor een leuke prijs.
Kijk ook eens op http://nordicwalking.startpagina.nl/

Goede merk stokken hebben altijd mijn voorkeur en probeer even de stokken uit in de winkel, sommige verstelbare stokken willen wel eens rammelen en snel inschuiven. Wink Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
colette
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2011 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je! Wat een heerlijk snelle reactie!
Inmiddels heb ik wat rondgevraagd en -gezocht. Ik kan van iemand supreme titanium stokken overnemen. Ik heb ze op sites opgezocht en ze zijn volgens mij van aluminium (of is dat een ander type en zijn deze van titanium? Is dat lichter dan?)

Is dat een groot verschil nadat ik zo gewend ben aan (pacer vario) carbon? ik ben een recreatieve loper, loop puur voor mijn lol in het weekend een uurtje ongeveer. Maar loop wel graag soepeltjes Smile
Doen, die supreme titaniums? Of toch maar niet doen?

groetjes, Colette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2011 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Titanium is een veel lichter materiaal dan aluminium. De verstelbare stokken van van aluminium van Leki heb ik wel eens geprobeerd, maar ik vind ze niet fijn in gbruik, zwaar en minder stevig, stabiel.

Dus ik zou even goed informeren wat voor stokken het precies zijn!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pier
Gast

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2011 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Colette,

Het s.g. van All = 2.7 g/cm3.
Het s.g. van Tit. = 4.6 g/cm3.
Het s.g. van Carbon = 1.8-2.1 g/cm3.
Tit. puur wordt vaak gemengd met andere stoffen volgens vereiste eigenschappen. Puur is ook erg duur.
Tit. is overigens wel een materiaal met veel goede eigenschappen.
All. wordt in veel mengsels geleverd. Van goed tot zeer matig. De sterkte van all. hangt af van de kwaliteit en dikte. Het als stok best breukgevoelig. Ook kan het snel correderen. Een deuk in een stok, betekend vaak later een breuk op die plaats.
Carbon is erg goed en zeer licht. Maar ook hier weer worden mengsels van gemaakt. Het is sterk, stijf, corrosiebestendig.
Ga niet voor onbekende verstelbare all. stokken. Deze zijn onbetrouwbaar.
Groet, Pier
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking materiaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?