Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Zomer, dus tijd voor... Leuke dingen en Zomerperikelen
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jun 21, 2011 7:42    Onderwerp: Zomer, dus tijd voor... Leuke dingen en Zomerperikelen Reageer met quote

Vandaag is officieel de zomer in gegaan, dus tijd voor een nieuwe topic.
Hopelijk komen nu weer meer verhalen los, van de nordic walkers, wandelaars en natuurliefhebbers.

Fijne zomer.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2011 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hoorde net op het nieuws, dat het volgende week het weer een stuk beter wordt, echt zomers dus. Dancing
Goed nieuws voor de vakantiegangers. Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 6:33    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker wandelen bij 30 graden...... Confused
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Zo ik zal ook mijn leven weer eens gaan beteren. Eerst zal ik nog even een lentewandeling in dit zomertopic smokkelen, een verslagje van al een paar weken geleden (4 juni), maar het was zo'n heerlijke tocht!

Bestond er maar een machientje waarmee je niet alleen een foto, maar de totale belevenis kon vastleggen. Hoe moet ik anders vertellen hoe heerlijk we weer gelopen hebben!
Nou ja, ik zal gewoon in woorden moeten uitdrukken hoe we daar op een zonnige zaterdagochtend langs het Schipborgerdiep liepen, fris windje in het gezicht, door een weide vol bloemen : boterbloem, zuring, ratelaar, waterdrieblad, valeriaan, de laatste orchideeën, de eerste distels, en nog véél meer. Een buizerd cirkelde boven ons hoofd, een ooievaar paradeerde over het land in de verte, een paar keer schoot een ree voor ons weg. Voeg daarbij nog een palet van geuren, bijvoorbeeld de munt, de vlieren of verderop weer de dennebomen en de dopheide. Veel mooier dan dit hoeft het leven wat mij betreft niet te worden!
Natuurlijk betaalden we een prijs voor al dit fraais, in de vorm van hier en daar een brandnetelprik op onze blote benen. Maar dat was het zeker waard - en bovendien groeide er meer dan genoeg weegbree om de branderigheid te verzachten.

Ben was in een zwerfbui, en ging meteen op het Molenveld al van de gebaande paden af. Hier lopen we zó vaak, en vanaf het gras ziet het er ineesn heel anders uit! We wilden eigenlijk richting café de Drentsche Aa, maar ja, plannen zijn er om gewijzigd te worden. Een veld vol kamille en margrieten zag er zo aanlokkelijk uit dat we het dwars overstaken. Natuurlijk eindigde dit feest bij een (droog) slootje, maar sinds de clubdag weet iedereen daar wel raad mee (toen hebben we er namelijk een stuk of vijf overgestoken, al dan niet springend...)
Na deze escapade leek het brede Pieterpad ineens erg saai, dus we staken rechtdoor de madelanden in. Wat een feest! We volgden het Schipborgerdiep langs al zijn kronkels, en hadden een schitterend uitzicht op de boerderijen aan de overkant, en op de Kymmelsberg. Hier en daar de geur van geplette munt in je neus maakte het zomergevoel compleet.
We liepen terug langs het Siepelveen, waar Annelies ons demonstreerde hoeveel water er in veenmos zit - ook als het droog lijkt. Ben, Alie, Regina en Jolijt kozen lekker de moeilijke weg over het water, over balkjes en met hier en daar een sprongetje. De rest was wijzer en nam het pad een meter of dertig verderop. Maar ons pad was leuker
Op de terugweg inspecteerden we de plaats waar het beenbreek bloeit. Het staat volop in knop, dus hier kunnen we binnenkort weer van genieten.
Een zwerftocht over de camping besloot deze geweldige tocht. Dit is er weer één voor de top tien!

Jolijt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Wij nordiccen dus nog steeds elke zaterdag in het beekdal van de Drentsche Aa.
Op de dinsdagavonden lopen we met een kleiner groepje, steeds ergens anders. Met deze lange zomeravonden gaan we voor de wat langere afstanden om maximaal te profiteren van het daglicht.

Dinsdagavond 14 juni hebben we onszelf overtroffen, 17 km gelopen, en dat is na een hele werkdag toch lang niet slecht. Overdag ben ik dan bij klanten, dus even haasten en de vooraf bereide maaltijd opwarmen. Maar als je eenmaal loopt valt dat gehaast snel van je af.

We hebben eerst langs het mooie Zwanemeer bij Gieten gelopen, en toen over de rand van de Hondsrug, en daarna het open gebied in. Heerlijk om in de laagstaande zon op een mooi pad tussen de velden door te lopen. De aardappels bloeien hier en daar al, onze drentse bollenvelden .... en van het zonlicht op het goudgele graan krijg ik nooit genoeg. Om een stuk asfalt te vermijden kropen we door een houtwalletje (met brandnetels) en volgden daarna de schouwpaden langs de sloten. Dit was deels ook de route van een bedrijf dat hier survivaltochten uitzet, we kwamen wel even in de verleiding om via de touwen naar de overkant te gaan, maar omdat niet iedereen daar zin in had hebben we het toch maar niet gedaan. We moesten eigenlijk ook niet die kant op, trouwens... Wink .

Uiteindelijk kwamen we uit bij de Hunze, en daarna liepen we terug door eindeloze zuringvelden, met hier en daar koeien, en af en toe een ree, haas of fazant, en toen het donkerder werd ook vleermuizen. En de opkomende volle maan steeds pal voor ons om ons de weg te wijzen. Schitterend!
Bij de Hunze ontdekten we wel dat het 21.30 was, dus nog 3 kwartier voor zonsondergang en nog 7 km te gaan. We hebben er dus maar even heel flink de pas ingezet. Het allerlaatste stukje door het bos was wel donker, maar dat was om het spannend te maken..... een heerlijke wandeling!

Afgelopen dinsdagavond (de 21e) liepen we een mooie wandeling van het Drents Landschap vanuit Zweeloo. Daar was net het dorpsfeest geweest, en ze hadden duidelijk als thema Ooievaars. Er stond een prachtige boog van 2 ooievaars over de weg, verderop "vloog" een ooievaar aan een aantal dunne draadjes, en op de schoorsteen van een huis was een levensecht nest met ouders en jongen gemaakt. Wat een creativiteit, geweldig!
Over zandpaden liepen we het landbouwgebied in, en toen naar de natuurgraslanden van de westerstroom, waar we even stonden te mijmeren op een houten bruggetje. Verder ging het over een smal paadje langs het weiland, en daarna weer brede zandpaden. Een heel afwisselende route, met een stuk door het bos en langs een vennetje, en daarna het stuk van de Palms, met zijn jeneverbessen. Een kruipdoor-sluipdoorpaadje voerde ons midden tussen deze grote stekelige jongens door. Daarna liepen we op de molen van Aalden aan, de bermen langs dit zandpad waren prachtig ingezaaid met korenbloemen en margrieten. Daarna liepen we langs de prachtige rietgedekte boerderijen van Oud-Aalden, allemaal ook met fraai aangelegde tuinen erbij. Nog even langs een nest met 3 échte jonge ooievaars, en toen waren we weer terug bij de auto's. Een mooie afwisselende wandeling van 14,5 km, kan nét op een avond met dank aan de lange zomeravonden.

Dus je ziet, er wordt genoeg gelopen in het Drentse, met en zonder stokken. Zijn jullie weer een beetje op de hoogte!

Jolijt

Jolijt
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2011 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Zo dus dit is dus t nieuwe topic waarin we gezellig gaan schrijven? Ok doen we dat!

Jolijt, leuk om je verhalen wqeer even te mogen lezen. Ik was al benieuwd hoe t daar verging daar in t Drentse.
Je bent dus echt aan t survivallen geslagen. Leuk!

Zelf ga ik lopen in Overveen van t weekend.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jun 24, 2011 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hopelijk dit keer geen nat pak Frans! Maar de zomer komt eraan, zeggen ze.....

Jolijt
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jun 25, 2011 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dé zomertopic...

Vandaag heb ik meegedaan aan de wandeltocht van Wandelsportver. De Trochsetters (doorzetters Very Happy vertaling) uit Drachten in Wijnjewoude.
Ik heb de afstand van 15 km gedaan.

Toen ik om kwart voor tien uit huis stapte richting bushalte regende het meer dan een miezertje. Op buienradar had ik gezien dat het zo tussen half 11 en 11 uur droog zou worden. In de voetbalkantine heb ik braaf gewacht tot dat moment....én zie daar het was bijna droog.

De eerste helft van de tocht voerde over de Duerswâldster heide, een prachtig natuurgebied met pingo's, kleine vennetjes uit de ijstijd.
Op de helft, 7,2 km, kon je een rust nemen bij restaurant "De Stripe". De tweede helft van de tocht ging door het bosgebied achter "De Slotplaats" en langs de "Freulevijver". Deze vijver werd destijds bezocht door deftige freules van de fam. Lycklema á Nijeholt (rond 1880).
Bij deze vijver stond oorspronkelijk een prieeltje, maar nu staat er een overkapping van dichte bladeren van een klimop. Vroeger stonden er "huisjes" van hout, maar werden steeds door brand verwoest.
Bij de Freulevijver staan ook prachtige oude rode rododenderons, eind mei/begin juni.

Aan deze tocht deden bijna 400 mensen mee. Ik heb een paar Nordic Walkers gezien bij de finish.
Bij de start/finish stond een stand van Wandelsport Friesland. Hier heb ik een hele poos gepraat met Eric Lansu en veel wijzer geworden op wandelsportgebied.

Voor de liefhebber: er zijn nog plaatsen vrij voor de strandvijfdaagse over de eilanden, meer info kun je vinden op www.wandelsportfriesland.nl
De havenvijfdaagse is reeds volgeboekt.

Groetjes, Susan
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal Susan, en een leuke tip, bedankt!
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Hai Susan,

Dank voor je leuke verhaal, leuk om te lezen!
Ik heb die mensen uit Friesland een paar weken terug gezien bij een tocht in Den Helder.
Heb jij net als ik ook zon leuk wandelen in Frieslandshirt gekocht?

Zaterdag zou ik naar Overveen gaan. Maar het regende en regende dus dat was maar niks. Dus ben ik even op de feestweek in t durrep gaan kijken ook leuk.

Zondag heb ik 40 KM gelopen, en wel in Wageningen. Lekker vroeg (6 uur) starten dus moest ik al zo rond de klok van 4 uur (geeuw) mijn bed uit.
Maar goed. Het was de rit zeker waard. Goede bepijling, en door verschillende landschappen, Bos, heide, grasland.
Onderweg nog even koffie gedronken. Lekker!
Ik heb me dus wel weer vermaakt.

Is er verder nog door deze of gene gelopen?

Groetjes,

Frans
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 02, 2011 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allen,

Wat is t hier weer stil?

Zelf heb ik niet gelopen, maar ik ga volgende week lopen in Wijchen. er is daar een leuke tocht.
En dan 12 Juli ga ik de Vierdaagse van Apeldoorn lopen. Ik heb daar weer veel zin in.
Wat gaat de tijd toch hard.

Groetjes,

Frans
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jul 02, 2011 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal
Ik ga morgen een tocht bij Overloon doen 23 km
(via de wandelsite)
Leuk Frans dat je de apeldoornse gaat doen
Hoeveel KM?
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2011 8:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Ves,

Als eerst hoop ik dat je een mooie tocht hebt gehad, en dat het mooi weer was en goed gezelschap.
Ik ga voor de 4 keer 40 KM. Ik vertrek volgende week Dinsdag 12 Juli ernaartoe en dan ben ik Vrijdag weer terug. Spannend!

Groetjes,

Frans
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2011 8:50    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hadden een geweldige tocht bij het Libertypark in Overloon.
Het is een heel mooi afwisselend gebied om te wandelen..
De groep was ook heel gezellig
Een aantal kende ik al van vorige wandelingen.
Het weer was helemaal fantastisch Very Happy
Al met al een hele mooie dag, toch weer 25 km gelopen
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 04, 2011 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk dat t zo goed is bevallen, en dat je groep leuk was.
En ook nog 25 KM gelopen, leuk!

Groetjes,

Frans
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Weer voor Nordic Walking?