Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Mijn eerste ervaring met NW

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Stephan
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 18:01    Onderwerp: Mijn eerste ervaring met NW Reageer met quote

Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen als nieuwe gebruiker van het forum. Ik ben Stephan en 56 jaar. Ik ben gisteren begonnen met Nordic Walking. Nog nooit gedaan en gisteren een les genomen bij een instructrice. Ik heb een hekel aan lopen maar moet om gezondheidsreden aan mijn conditie werken dus: waarom geen Nordic Walking. Je hoort er zo’n positieve dingen over. Wel samen met mijn echtgenote die solidair met mij is aan de slag….. ik heb er van genoten! Met een klein gezellig groepje door de bossen onder het toeziend oog van onze instructrice. Handig, als je fouten maakt, worden die opgemerkt en gecorrigeerd. Ik heb in jaren niet meer zo veel en lang achter elkaar gelopen. Normaal wandel ik een kwartier en zoek dan allengs een terrasje om mezelf tot rust te dwingen en van daaraf de wereld te bezien. Gisteren was dat dus anders. Vandaag zijn mijn vrouw en ik weer aan de wandel gegaan om het geleerde nogmaals te oefenen. Wel even wennen met die stokken te lopen, maar het gaat me veel beter af dan zonder. Het ritme en de armzwaai leiden de gedachten goed af zodat ik het ogenschijnlijk beter volhoud.
Morgen ga ik eens kijken in sportzaken wat er zoal te kopen is op dat gebied. Eerst kijken en lezen op dit forum en dan, als ik wat beter thuis ben in de materie, een keuze maken welke pole en van welk merk ik ga aanschaffen. Wie weet komt het er nog wel eens van om een tocht te gaan lopen. Maar eerst de techniek te pakken krijgen. De eerste stappen zijn gezet.
Groet,
Stephan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Stephan, welkom op dit gezellige, interessante en leerzame forum met de nodige lach en soms een traan.

Groetjes, Susan
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Stefan,
Proficiat dat je de stap hebt genomen om te gaan lopen.
Het is gezond en je krijgt er een betere conditie van!
Goed te horen dat je er plezier in beleefd....Hou dat vast!
Groet Evelyne
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Stephan,

Welkom op ons forum en de mooie sport die Nordic Walking heet. Gezellig voor je dat je vrouw ook mee doet. Je zult zien dat je er echt van opknapt en je beter gaat voelen!
En Malden is een mooie omgeving, dus daar heb je denk ik keuze genoeg in mooie afwisselende tochten/tjes.

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Stephan
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor jullie reacties. Ja hier in de buurt van Malden zijn veel mooie tochten te maken. Ik ben wel van plan me bij een wandelgroepje aan te sluiten want het lijkt me veel gezelliger om met meer lopers te lopen. Ik ga op het forum ook kijken naar wandeltochten/marsen in het land om te lopen. Ik begin rustig (kan ook nog niet anders na mijn hartinfarct) en wil zo gaan opbouwen. Als jullie ideeën hebben horen Mieke en ik ze graag.
Grtz. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?