Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Herfst...herfst...herfst...herfst...herfst...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2011 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ha, ha, ik zie het helemaal voor me. Zeker met Cor op pad geweest? Ik zal je wat bekennen. Ik ben ongeveer geboren in dat bos, en weet ook de weg nog niet.......

Ik mail je.

Groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2011 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Herfst welke herfst?
HET IS ZOMER
Vanmiddag even heerlijk gelopen met een wandelmaatje Very Happy
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2011 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Dit heerlijke weer...een cadeautje van moeder Natuur....puur genieten...

Nordic Walking...op de fiets....buiten zijn...

én tussen de "bedrijven" door bezig met de kerstkaarten...

Wat viel mij op? Op het Landelijk Wandelprogramma 2012 staat de NW-vierdaagse in Vierhouten niet meer vermeld.
Ook op de site www.nordicwalkingvierdaagse.nl staan geen nieuwe datums meer voor 2012.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2011 7:57    Onderwerp: Reageer met quote

Het weer kan zo omslaan, de laatste weken en dagen, echt zomers weer. Maar nu lijkt de herfst of winter, zijn intree te hebben gedaan.
Je zou nu maar ergens in Spanje of zo, Wink overwinteren.

Maar ook de herfst heeft zijn charmes met de bruin wordende bladeren die van de bomen vallen en waarin je zo lekker kunt wandelen.

Geniet er maar van, voor je het weet lopen we weer te glibberen op sneeuw en ijzel. Crying or Very sad

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2011 13:17    Onderwerp: Reageer met quote

Yep nu is het echt herfst
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2011 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het heerlijk!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2011 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

De "oudewijvenzomer" is voorbij en heeft plaatsgemaakt voor de herfst met alles er-op-en-er-an...wind, buien, prachtige luchten...

In het foto album heb ik een foto geplaatst van een prachtige honingzwam die we zagen in het bos van Olterterp.
Als je deze zwam aanraakt voelt het heel kleverig en honingachtig.

Zaterdag ben ik van plan om mee te doen met een wandeltocht van WiK met als startlocatie "It Snackbearske" in Beetsterzwaag...en als het een beetje meezit de afstand van 25 km.

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2011 19:08    Onderwerp: waar gaan we lopen Reageer met quote

as. zaterdag gaan we naar Vlissingen voor de pannenkoekentocht van WIK. Net als alle andere zaterdagen gaan we voor de 15km. De zondag is er andere koek, dan staat Essen in Belgie op `t programma.
Een beetje afhankelijk van `t weer word dat 25 of 35 km. De tocht gaat over flinke stukken onverhard door bos en landbouw gebied.
Alleen de langste route gaat door het grenspark "de zoom" een uitgestrekt natuur gebied op de grens van Nederland en Belgie.
Voor de zekerheid heb ik maar 2 paar schoenen in `t vet gezet, want nat zou het wel eens kunnen zijn.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2011 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy Er zijn dus meer wandelsportverenigingen die WiK heten...WiK staat bij ons voor Willen is Kunnen...een bekende Friese bank hanteert ook deze slogan...

Piet, veel plezier bij jullie tocht.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2011 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag hebben we weer een stevige nordicwalking training gehad, na een korte oponthoud op de snelweg.
Op de buienradar zagen we hele plukken met bewolking en regen. Dus heb ik de waterafstotende fleesjack aangedaan. Maar het was maar weinig regen, maar wel lekker nat van het zweten, met een hele hoge luchtvochtigheid. Confused
Maar het leuke was, Wink voor de mede sporters dan Laughing , als ik het jack aan had, begon de zon te schijnen, als we dan even stil stonden trok ik snel het zweterige jack uit, even daarna begon het dan weer te spatteren. Crying or Very sad Embarassed Razz
"Hou jij alsjeblieft je jas aan, dan houden wij het tenminste droog.!!" riepen de andere dan. Net alsof het mijn schuld is, als zij nat werden. Wink Laughing

Na de training even anderhalf uur over 19 km gedaan. Alle verkeerslichtenrond Zeist waren in reparatie en de op en ook afritten van de A28 en A27 werden grondig onder handen genomen.
Dat was dus ff balen. Hopelijk is dat allemaal volgende week weer helemaal in orde. Rolling Eyes

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2011 17:51    Onderwerp: zaterdag wandeling Reageer met quote

van morgen om 9 uur gestart voor een tocht van 15 km , onderweg een enorme berg donkere wolken gezien, en een stevige plensbui, maar in de auto heb je daar geen last van. Wel hadden wij ook verkeers problemen onderweg, er was een stuk weg WEG, alle asfalt verdwenen, zodat we de laatste 500 meter naar de start locatie ook maar zijn gaan lopen, daar waren we toch voor van huis gegaan! Via wandelpaden en fietsroutes en vele achterommetjes en doorsteekjes door een oudere nieuwewijk zijn we dan toch weer op rustige landwegen verder naar Koudekerke gegaan en daarna door naar de eerste rust voor de "koffie plus " die we na 8,5 km bereikten. Na de rust zijn we direct opgestegen naar grote hoogte, naar een der hoogste punten op het duinpad boven op de duinen. Na plm 3 km moesten we eigenlijk naar de land kant naar beneden, maar wij dus niet , wij hebben gekozen om de zeekant aan te houden, om nog een stevig eind over het strand te gaan. Niet zo heel makkelijk deze keer het was alweer redelijk hoogwater zodat we nog al wat los zand tegen kwamen, en niet alleen dat zand dat bleef liggen maar ook heel veel zand dat daar een beetje aan het rondvliegen was. Tijdens de drie kilometer op `t strand hebben we dan ook zowat een volledige scrub-behandeling ondergaan, althans de onbedekte lichaamsdelen. Als nieuw kwamen we weer in Vlissingen op de boulevard, slechts een klein deel van de boulevard bewandeld i.v.m. het steeds langer worden van de wandeling, en na een ruime 15 km werden we met pannenkoeken onthaald in het club lokaal van Willen Is Kunnen , de club waar we vandaag te gast waren.
oh ja ik heb nog niets verteld over de regen, nou dat kan ik niet want...... we hebben helemaal GEEN regen gehad tijdens de wandeling, is dat effe mazzel!
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Okt 08, 2011 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb vandaag aan een wandeltocht meegedaan van wsv WiK...weliswaar niet in Zeeland, maar in Friesland.
De startlocatie was restaurant "It Snack bearske" in Beetsterzwaag. Volgens buienradar zou het 's morgens droog blijven en 's middags gaan regenen...helaas klopte dit niet helemaal.
Ik heb de hele tocht, 26 km, mijn regenjas en regenbroek aangehad.
Van Beetsterzwaag de eerste stop, in een schuur zaten we bij de koeien. Zij waren dit niet gewend en maakten af en toe wat lawaai bij de hekken. Toen verder richting Nij Beets, met in Tijnje nog een stop voor de 25 km, vandaar weer naar Nij Beets (ook een stop)....en weer terug naar Beetsterzwaag met nog een stukje door het bos.

Het regende buien. Prachtige luchten en wolkenpartijen. Wat minder vond ik de graspaden, geef mij dan maar een bospad én de lange stukken weg met weinig variatie. Als je met anderen loopt te praten, dan merk je dit niet zo...maar in mijn eentje kwam er af en toe amper een einde aan.

Er waren 101 deelnemers, waarvan 2 Nordic Walkers.

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Okt 09, 2011 21:06    Onderwerp: een Zondagse wandeling in wildert(B) Reageer met quote

Op je vrije zondag om haf 8 de auto in op pad naar wildert bij essen in belgie, de Rose Gronontocht word gelopen.
Kort na half 9 vertrokken voor 35 km en ik had er echt heel veel zin in, het was droog en bewolkt, dus ideaal wandelweer. op 6,5 km de eerste stop in een parochizaal in essen, geen koeien maar kerkgangers en een travertin vloer(marmer). Snel een bak koffie en dan weer verder. veel rustige wegen en onverharde landwegen met diepe tractor sporen, plassen, modder, koeienstront, puin en ook nog hier en daar loszand, met daarin puin als verharding en vulling van de putten, kortom hier was van alles te beleven. De tweede rust was bij cafe Bostella , wijd en zijd bekend om de billijke prijzen, pintje 1euro 10, een bak koffie idem, twee jenevertjes, vol tot het randje prijs 1 euro 25 voor twee, waar vind je dat nog meer. Na de koffie, netjes he?, snel weer op pad er wacht nog een heel eind, maar tot nu ging het zeer voorspoedig met een snelheid van ruim 6,5 km/h , maar kort voor de 3e controle ging er iets mis , wat ik weet het echt niet, m`n rechtse pole raakte iets in de berm van `t smalle pad, hij stuiterde weg en schoot voor m`n rechtse been langs achter het linkse been, en dan ga je normaal gesproken op je plaat, met een flitsende circus act wist ik overeind te blijven en kon balancherend op de linkse pole tot staan komen, maar het kwaad was dus al geschied, been helemaal weg gegleden en verdraaid, zo ook de van `t voorjaar geopereerde knie, m`n enige reactie was gewoon doorlopen en zo soepel mogelijk door lopen. Een paar km verder was een rustpost daar wat nieuwe energie tot me genomen , dit maal in een boerenschuur de "lommenshoef", maar geen koeien hoor.
Na de rust weer verder maar `t linkse been deed zoveel zeer dat ik geen kracht meer kon zetten, 35 km adspiratie ging dus aan de kant, overleven was nu het motto, de korste weg naar huis vinden, maar als je niet de weg weet is dat toch maar weer de pijlen volgen tot je een bekende plaats tegen komt, zo langzamer hand ging mijn escapades steeds meer lijken op bejaarden nw-en, je overeind houden met stokken en je een beetje voortduwen en na 28 ŕ 29 km heb ik toch de finish bereikt, en om het verdriet en de teleurstelling wat te verzachten heb ik m`n eigen maar beloond met een pint. wel stond de organisatie er op dat ik me als gekwetste aanmeld bij de verzekering van de belgische wandel bond, een wandelaar is bij deelname aan een tocht verzekerd tegen schade en letsel tot aan huis toe van af de aanvang van de deelname aan de tocht.
Ik bleek reeds al de derde gekwetste te zijn bij deze tocht en er waren nog zeer veel wandelaars op pad, het vermoeden was dat ik niet de laatste zou zijn want hier en daar was het echt moeilijk lopen door de gladheid na de regen. Morgen even naar de huisarts en dan fisio denk ik , het zou wel eens een gescheurd spiertje kunnen zijn, jammer maar ook dat gaat wel weer over. a.s. zaterdag weer aan de wandel, hoe dat gaat laat ik jullie wel weten. het aantal deenemers was vandaag toch rond de 2000, niet slecht!
grt piet
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Okt 10, 2011 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Jullie ijn weer goed bezig geweest allemaal. Sjapoo.

Piet,heel veel sterkte. Wat een pech,kwam het doordat het zoveel geregend heeft? Hier was het de hele zondag natte boel.
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
ves
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Okt 17, 2011 15:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een prachtig weer de laatste tijd!
Afgelopen donderdag weer een wandeling langs de Swalm gemaakt.
Ik hou het maar bij in een blog.
Net zo makkelijk

http://vespaso-vespaso.blogspot.com/
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Weer voor Nordic Walking?