Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordic Walking...training...oefeningen...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2011 11:46    Onderwerp: Nordic Walking...training...oefeningen... Reageer met quote

Als je lid bent van een NW-loopgroep, hoe ziet jullie training er dan uit?

Ik heb al in verschillende NW-loopgroepen meegedaan. Vorig seizoen deed ik mee in een tempo NW-loopgroep. Geen warming-up, een heel uur lopen in flink tempo zonder onderbrekingen en tot slot nog een een cooling down.
Helaas is deze groep gestopt vanwege een blessure van de trainer.

Ik doe nu weer mee in een andere groep, in deze groep heb ik al vaker meegedaan. Het is voor mij weer wennen.
Een uitgebreide warming up en cooling down, onder het uur lopen nog een aantal keren oefeningen. Bij doorlopen blijf ik warm, bij telkens weer stoppen koel ik gauw af en word ik koud.

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe jullie training eruitziet.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2011 15:46    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons, www.utrechtnordicwalking.nl , lopen we eerst vanaf de parkeerplaats, ongeveer 5 minuten het bos in.
Op meestal een open plek doen wij onze warming up, met verschillende oefeningen.
Daarna en dat is elke week weer anders, gaan we nordic walken met b.v. versnellingen, 1 min. rustig, 2 min. snel. , achter elkaar lopen en dan snel de hele rij inhalen dan gaat de achterste man/vrouw de hele rij weer inhalen.
Op zandverstuivingen zo snel mogelijk een afstand afleggen naar boven, daarna dit met dubbelstok en/of hinkelend/huppelend/grote stappen de heuvel op door het zand en andere oefeningen.
Ik kan wel zeggen, dat vooral door het losse zand, dit heel erg zwaar wordt. Embarassed Confused
Ook bij droog weer, diverse grondoefeningen, opdrukken, op de rug liggend met handen in de nek recht gaan zitten, planken en dat soort krachtoefeningen.
Bij nat of wat minder weer, met de handen tegen de boom, benen naar achteren en zo opdrukken. Voor kracht in de armen.
Telkens een rondje, maar dan in een kortere tijd dan de vorige ronde, 3,4 x of als je meer kan, versnellen dus.
Tochtjes over heuvels met smalle paadjes, over boomwortels en noem maar op.
Aan het eind van de training altijd een cooling down, anders barsten de meesten s'middags of de volgende dag van de spierpijn.
Deze is ook elke week weer anders met andere oefeningen. Er is ook trainer Harrie, die je bepaalde Chineese oefeningen voordoet en je ze ook laat doen, waarbij je weer helemaal tot rust komt.
Zo ziet er ongeveer dus onze zaterdagse training er uit. Laughing Cool Shhh

Wil je het echt eens meemaken, meld je dan aan bij onze groep, of vraag vrijblijvend of je 'n keer een proefles/training mag mee maken.
http://utrechtnordicwalking.nl/cursus.htm

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?