Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Wintertijd 2011, wordt het een koude witte, of een gure.....
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2011 15:47    Onderwerp: Wintertijd 2011, wordt het een koude witte, of een gure..... Reageer met quote

Op deze natte en gure dag, is er even tijd om een nieuwe topic te beginnen. Wink Laughing

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken, voor onze nordic walking trainingen.
Het was droog maar grijs toen we vertrokken en op de buienradar was niks te zien.
Maar hoe dichter bij de Bilt/Zeist, hoe druiliger het werd. Het was dan ook behoorlijk blubberig in het Panbos. Maar er werd gekozen voor de hoger liggende bospaadjes, gelukkig zijn die daar zat.

Ongeveer een kwartier voor het einde liepen we op een smal pad met veel losse takken. Ik hoorde op een moment krak van een tak, maar voelde ook wat pijn in de kuit. Spier of pees, het laatste stuk maar strompelend afgelegd, met de andere walkers als steun en morele steun zijn we naar de pakeerplaats gekomen.
Met veel koelen en spierbalsam, proberen of het lopen weer snel beter wordt.
Heb ik dat weer... Confused Embarassed Crying or Very sad

p.s. Dank voor de kerstkaartjes, die van mij zijn inmiddels onderweg. Shhh

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2011 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi...de wintertopic is geopend!

Vandaag was de jaarlijkse kerstbroodmaaltijd in De Lijte...heerlijk gegeten, het was gezellig....vele complimenten en applaus ontvangen voor de door mij bijna 300 zelfgemaakte menukaartjes.

Ik kan en mag nu weer iets nieuws verzinnen voor volgend jaar...

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2011 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Zo, dus vanaf nu kunnen we hier posten. Leuk!

Quib, veel succes met je herstel, en ik hoop dat de klachten van tijdelijke aard zijn!

Susan, ik heb de foto gezien, en mijn complimenten voor de kaartjes! Ze zien er goed uit, en ikvind t mooi dat jij je zo inzet voor de clienten van de Lijte. Respect!

Nog 1 avondje werken en dan ben ik 3 dagen vrij. Heerlijk!

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2011 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal,

En? Heeft een ieder nog leuke Kerstdagen?

Zelf zijn we gisteren op visite geweest, en daarna hebben we lekker gegeten.
Vandaag rustig aangedaan. Ik ben vanmiddag nog een paar uur wezen lopen in en om t durrep. Dus als je iemand in een blauwe jas zag, dan was ik dat. Wink

Gaan er morgen nog mensen naar de 3de Kerstdagloop in Vierhouten?
Helaas moet ik dan weer werken dus ben ik niet van de partij.
Kan iemand dan even horen of er nog een 2daagse komt zoals besproken?

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2011 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Kerstloop in Vierhouten...

Op zich zou het kunnen, met de bus en trein heen en weer....maar om twee "halve" dagen te reizen voor een wandeltocht van 10 of 15 km, vind ik wel erg ver.

Het is de bedoeling om woensdagmiddag samen met een vriendin te gaan lopen, Nordic Walking, in het bos van Bakkeveen.

Groetjes, Susan
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2012 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren, maandag, was het prachtig weer en heb ik mijn NW-stokken nog even uitgelaten...of zij mij Very Happy Very Happy

Vandaag is het hier bar en boos....regen, harde wind, storm...

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2012 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

En? Heeft een ieder nog een leuk oud en nieuw gehad? Ik wel!

Ook hier is t rotweer op mijn vrije dag. Ik ben wel even een stukje wezen rijden. Dit omdat een stukje lopen geen optie was in verband met de wind en regen. Ik hoop dat ik van t weekend weer eens kan lopen.

Groetjes,

Frans
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2012 15:35    Onderwerp: is wandelen gevaarlijk?? Reageer met quote

Is dit een beetje vreemde vraag, je zou dat kunnen denken , want wandelen is plezier in de natuur, daar voor ga je naar de bossen ect.
Zo ook gisteren, naar het brabantse getogen en een flinke wandeling gemaakt van ruim 20 km.
bijna 90% van het parkoers ging over onverharde paden in de nabijheid van de ned- belg -se grens. Door bossen en weilanden over glibberige smalle land weggetjes en zanderige paden en over de tientallen kleine heuveltjes die je daar tegenkomt. Geen hindernis kon ons tegenhouden, zo dachten wij maar dat kan ook heel anders gaan.
Zo bleek op plm 2 km van het eind van de tocht dat een van de medelopers was geveld door een hart aanval. Grote paniek alom, hart massage werd al toegediend en in de verte hoorden we hulp aan komen maar wat duurt dat lang voor dat die ambulance dan ter plaatse is.
Wij zijn doorgelopen, als je niet kan helpen heeft blijven staan ook geen doel, het heeft mij in elk geval duidelijk gemaakt dat je nooit uit wandelen moet gaan zonder telefoon, die is mogelijk van levensbelang.
het geeft me ook te denken dat het ook veiliger is om met een groep te lopen als je de gebaande paden verlaat. Heb je een smartphone, kijk dan ook eens hoe door middel van coordinaten je verblijfplaast op tien meter nauwkeurig kan opgeven. Loop je in bewoond gebied dan zie je overal straatnamen , maar in het bos hebben de meeste paden geen namen en leg dan maar eens uit waar je staat.
Hoe het de patient verder is vergaan weet ik nog/niet, ik hoop uiteraard goed.
Er namen meer dan 600 wandelaars aan de tocht deel waarvan een groot deel de 22 km tocht hadden genoemen die behoorlijk pittig was te noemen.
het ga je goed,
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2012 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Het is altijd wel schrikken als zo iets gebeurd. Hopelijk zijn er altijd wel mensen in de buurt die hulp kunnen bieden. Ongeveer 5/6 jaar geleden trof onze traininggroep ook zo iets met iemand met een hart aanval en moest iemand de ambulance door het bos sturen en dat duurt inderdaad lang, vooral als je de sirene aan hoort komen en weer weg hoort gaan.
Met deze man is het helaas niet goed afgelopen.
Er is toen afgesproken dat er altijd meerdere trainers in de buurt moeten zijn en iedereen een Hulpverleners diploma heeft en natuurlijk de mob.telf. waar je tegenwoordig niet zonder kan.

Vandaag zijn we bij Vierhouten en Nunspeet even een ommetje gaan maken met dat heerlijke weer. Het was wel erg druk, iedereen had hetzelfde idee waarschijnlijk.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2012 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Een acute situatie, zoals een hartstilstand of hersenbloeding, kun je niets aan doen. Ik hoop het nooit mee te maken. In verschillende gesprekken met mijn wandelcoach (begeleiding bij persoonlijke problematiek) en tevens NW-instructrice vertelde zij mij vaak, dat een noodsituatie overal kan gebeuren. Tijdens een wandeltocht, op het sportveld, maar ook gewoon in de supermarkt of thuis...
Nare gebeurtenissen die je niemand gunt.

Ik loop graag mijn eigen tempo, in een groep is dat niet altijd mogelijk en er (bij geen goede afspraken) wrijving ontstaan.
Bij georganiseerde tochten is er vaak om de 5 á 7 km een post met EHBO. Tevens staat er op de routebeschrijving (sowieso meenemen ook al is alles keurig aangegeven met pijlen) een telefoonnummer. Degene die dit telefoonnummer beheert, zou de route op zijn/haar duimpje moeten kennen en de omgeving. Ik heb tijdens een tocht meegemaakt dat diegene dat niet wist, vervelend (maar in dit geval geen ramp, er waren bordjes weggehaald).
In bosgebied, open gebied (zonder huizen) zou ik in ieder geval een telefoon meenemen.

Vorig jaar heb ik meegedaan aan een dagtocht op Terschelling, met zo'n 35 deelnemers. De route was met de GPS uitgezet. Eerst liep ik met een groep mee, maar kon dat tempo niet volhouden. De route voerder langs supersmalle paadjes (een voet breed). De routebeschrijving was niet helemaal duidelijk op sommige punten. De route leidde bij een zeer steile duin omhoog.
Ik heb hele stukken in mijn eentje gelopen. Af en toe een stukje in een groepje, maar op smalle paadjes maakten zij dan zoveel tempo, dat ik dat niet kon bijhouden. Tijdens deze tocht heb ik mij vaak onveilig gevoeld op de route. Anderen liepen in groepjes of met z'n tweeën en ik was alleen.
Ik had dat gevoel nog nooit eerder gehad. Alleen lopen vind ik niet erg, maar het gevoel van de eenzaamheid, terwijl anderen allemaal samen liepen vond ik heel erg. Ik voelde geen omzien naar elkaar. Ik heb dit geuit naar de organisatie, of er iets mee wordt gedaan...dat is aan hun. Met deze organisatie ga ik in ieder geval niet weer mee.

Later dat jaar heb ik in mijn eentje ook gewandeld op Terschelling tijdens en vakantie. Ik koos paden uit waar ik regelmatig iemand tegenkwam, lopend of op de fiets.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2012 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

Even iets vrolijkers. Cool Laughing
Zijn er nog forumers die een of meerdere voorjaars (wandelingen) tochten mee lopen.
In de agenda heb ik er al een paar geplaatst, maar weet jij er ook enkele, plaats deze dan svp ook in de agenda.
Iedereen blijft zo op de hoogte van activiteiten in zijn of haar buurt.

Mooie en leuke foto's zijn ook nog steeds van harte welkom.

Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2012 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ha allemaal,

Inderdaad maakt een ieder soms heftige dingen mee.
Dit is best schokkend te noemen, vooral als je regelmatig wandelt met deze of gene.

Op mijn werk maak ik dan wel veel mee (maar niet geschikt voor op het forum) maar tijdens wandeltochten loop je ook wel eens tegen dingen aan.

Een paar verhalen die ik wil delen:

in 2005 heb ik een reanimatie gezien tijdens de Egmond Wandelmarathon. Hierbij was professionele EHBO aanwezig. Zelf kon ik niets doen, ik zou die dinsdag erop pas mijn eerste BHVcursus krijgen. Je voelt je, ondanks dat er al goede hulp is, wel raar.

Ook iets wat mij vwb wandeltochten altijd bij zal blijven is het volgende:

16 April 2005. De rode Kruis Bloemsemtocht. Het was zeer regenachtig, en koud.
Op de weg liepen drommen wandelaars, zelf liep ik aan de rechterkant van de weg. In de verte kwam een ambulance aan met zwaailicht en sirenes. Iedereen ging met heel veel pijn en moeite opzij hiervoor. De ambulance kon maar langzaam voortmaken.
Plotseling was daar een zijstraat waarin een politiewagen stond. Deze wachtte gelukkig het juiste moment af, en schoot door een opening in de mensenmassa voor de ambulance. 2 tellen later, klonk door de omroepinstallatie: ''en dan nu: ALLEMAAL AAN DE KANT!!!! Tegelijkertijd vloog iedereen aan de kant, gaf de politiewagen gas, en zette deze even de sirene op vol volume aan. Dat maakte indruk. Wat ik dan niet kan begrijpen is dat iedereen eerst zoveel moeite had om opzij te gaan, en pas later na vordering door de politie pas opzij ging.

Zelf maakte ik bijna iets soortgelijks mee tijdens de airbornetocht van afgelopen jaar. Op de weg liepen een hoop mensen, en in de verte kwam een motorambulance aan. Wederom was het weer lastig voor sommigen om even opzij te gaan. Hierop heb ik mij maar omgedraaid, en een brul gegeven. Dit hielp wel, iedereeen ging aan de kant.

Maar goed, even wat leukers. Gaan er nog mensen lopen van t weekend? ik niet, maar een andere keer.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2012 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allen,

Waar is iedereen dan toch gebleven?
Het is weer zo stil?
Ik hoop dat t goed gaat met een ieder. Hier gaat t wel.

Hebben jullie nog veel gelopen van t weekend? Ik ben benieuwd naar de verhalen!

Groetjes,

Frans
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2012 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, druk, druk, druk, hé Laughing
Ben aan het meubel maken, maar dat is niet mijn vak, maar wel erg leuk.
Dat ik altijd de tijd heb gehad, om elke dag naar een baas te gaan, Wink ik krijg nu wel respect voor jullie jongeren die nog heel wat jaartjes mogen. Cool Laughing Laughing

Maar met onze club gaat het heel goed, goot aantal deelnemers op zaterdag en een kleinere groep op woensdagochtend.
Kan nu kiezen welke dag we gaan.
We lopen helaas geen lange tochten meer. Confused Crying or Very sad Maar verder slaan we ons er wel doorheen.

Weet iemand of op de straps van Leki stokken ook jarenlange garantie zit? Ben er n.l. mee gevallen en is er een doorgescheurd.
Zal ze morgen eens mee nemen naar Denig, om ook even bij hen te informeren.

Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2012 19:22    Onderwerp: GELOPEN? JA ZEKER Reageer met quote

dit weekend naar Vlissingen geweest voor de wintertocht van WIK .
Een tocht met bijna 100% verharde wegen, over de hele lengte van de boulevard en langs de vissershaven, de veerhaven en de handels haven, zo doende hebben we het gehele maritieme deel van Vlissingen gezien.
Om de koffie geweest in de terminal van het veer naar Breskens, tegenwoordig alleen voor fietsers en voetgangers.
Na de havens zijn we dwars door m`n geboorteplaats gelopen, Souburg, en van daar weer naar het clublokaal van WIK, dit zal overigens wel de laatste keer zijn dat we daar komen want ze gaan verhuizen.
Tijdens de tocht is het lekker droog gebleven en toen we het clublokaal verlieten brak zelfs de zon door. Deze keer niet zo`n lange wandeling als vorige week, en zeker niet zo zwaar, dus ruim op tijd waren we weer thuis.Komende zaterdag gaan we weer naar Kruiningen maar dan zou het wel eens een heel stuk kouder kunnen zijn, en word het misschien een echte wintertocht.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Weer voor Nordic Walking?