Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Wintertijd 2011, wordt het een koude witte, of een gure.....
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2012 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allen,

Ves, leuk dat je zo lekker 25 Km hebt gewandeld. Maar ligt daar echt zo weinig sneeuw? Hier ligt heel veel.

Susan, ben je alweer wat opgeknapt zodat je evt wat van de witte wereld kan genieten?

Hier ligt veel sneeuw. De wegen zijn redelijk begaanbaar. Ik hoop dat de wegen bij jullie ook goed zijn.
Vandaag en morgen rijden de treinen wel anders dan normaal. Dus das iets om rekening mee te houden als je nog moet reizen.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2012 12:03    Onderwerp: sneeuwwandeling Reageer met quote

Het weekend beginnen met een diepvries wandeling , is dat geen verfrissend idee???
Tussen de 10 en 12 graden onder nul, dus stevig aangekleed op pad voor de wekelijkse wandeling, met de pole`s door het witte wereldje van zaterdag 4 februari 2012.
de eerst kilometers was het wel een opgave om die pole`s in de hand te houden, maar na enkele kilometers ging het wel beter.
Om een beetje op temperatuur te komen moet je wel behoorlijk doorstappen met deze vrieskou, maar dat was niet zo heel eenvoudig met de behoorlijk gladde paden, in de losse sneeuw lopen was de oplossing.
Na plm 6 km hebben we nog een eind tussen de rail`s van het monument spoor gelopen, dat was oppassen dat je niet uit de rails liep, grote grint keien en spiegel gladde bielzen, dat loopt zonder sneeuw echt een stuk beter.
Zo langzamerhand werd het tijd voor een bak koffie, maarr dat gaf problemen, de eerste gelegenheid ging pas over een ruime week open.
na een paar kilometer te hebben gelopen kans twee, jammer, gaat pas om 16.00 uur open, dan maar even kijken bij het dorpshuis, ook hier geen levend wezen te bekennen en ook niet bij de voetbal kantine.
Dan maar verder op bij de manege kijken, dat is een binnen gebeuren, maar ook de paarden liefhebbers waren nog niet wakker of ingevroren.
onder tussen waren we al vrij dicht bij het eindpunt van de wandeling gekomen, "jikkemiene" in Nisse, en dan maar hopen dat dat wel open was want we hadden nu best wel trek in wat warms.
Al van een afstand zagen we dat de deur wijd voor ons open stond, en de geur van vers gebakken broodjes en koffie kwam ons al voor de deur tegemoet. Binnen "no time " zaten we achter een dampend warme versnapering na te genieten van de wandeling door een prachtig winters tafereel, 17 km kunnen we weer bijschrijven op het wandel conto, maar ook vele honderden mooie beelden die op zich allemaal een foto waard waren.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 05, 2012 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Piet,

Leuk verslag en Fotos!

Groetjes,

Frans
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

08:35 u. Hier is het nu -14 C, We hebben de koelkast al open gezet + 7C Wink Laughing voor een beetje warmte. Razz
Wie wil/gaat er meerijden met "De Tocht"? We zouden graag willen gaan kijken, maar ze verwachten heel wat toeschouwers en tussen die miljoen(en) voel ik me niet op m'n gemak. Confused Crying or Very sad
Verhuren jullie in Friesland nog kamers voor deelnemers of kijkers?
Is het trouwens ook mogelijk om op de schaatsen je stokken te gebruiken, zoals met langlaufen?
Ik kan helaas niet schaatsen, anders zou ik het willen uitproberen. Rolling Eyes Wink

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

Die rare "Hollanders"....

Very Happy Shocked Razz Laughing

Eerst maar eens afwachten of Wieling de woorden "It giet oan"...zal gaan uitspreken.

Groetjes, Susan

NB. Kunnen jullie daar in Nieuwegein ook via de kabel Omrop Fryslan ontvangen?
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allen,

In de Haarlemmermeer is het min 7. Dat is niet zo warm.
Ik hoop dat het blijft vriezen bij de Friezen.
Dan zal de baas van het hele spel de legendarische woorden ''it giet trogh'' (zoals in de film) vast wel uitspreken.
Het schijnt na Zondag wel weer te gaan dooien, dus das minder.

De laatste tocht dateert alweer van 15 jaere terug, dus ik hoop wel dat t ervan komt.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Feb 07, 2012 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Men is met man en macht bezig om de route schoon te krijgen, maar de natuur beslist uiteindelijk.

In ieder geval wordt de organisatie van de Elfstedentocht vandaag plat gebeld, honderden e-mails, een paar miljoen bezoekers aan de site...."allegearre drokte"...

In het middagprogramma van Omrop Fryslân radio werd voornamelijk gepraat over de toestand van het ijs.

Vanuit de lappenmand...een flinke griep,
Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2012 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer, voorlopig geen 11 steden tocht. Confused Crying or Very sad

Vandaag naar de nordic walking training, rond Utrecht en Zeist stond bijna alles stil op de grote wegen, waren de meldingen.
Ben de vroeger vertrokken en de binnenwegen genomen. Was dus een half uur te vroeg en dus lekker aan het koukleumen. Crying or Very sad Wink
Met ruim 35 mensen, 10 nordicers en de rest fitwalkers, was het best gezellig en hebben we flink ons best gedaan en waren binnen 10 minuten weer flink opgewarmd. Laughing

Susan, neem maar lekker zo'n Fries drankje tegen de griep.
Dat schijnt te helpen en er is, wat ik heb begrepen, voldoende in voorraad. Wink Laughing
"
........."Beterschap". ............

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2012 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor alle beterschapswensen.

Quib, "in moai plaetsje by in praetsje"...

Nou, voortaan zou ik maar vaker binnen doorgaan naar de club, als het zoveel tijd scheelt.

Langzamerhand knap ik weer wat op, volgende week nog wat rustig aan...en dan ben ik er wel weer (hoop ik Smile Very Happy )

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2012 16:09    Onderwerp: naar de berg Reageer met quote

wij zijn naar de "Zeeuwse alp"geweest, echt waar hoor!!
wat en waar is die zeeuwse alp, omdat te ontdekken is eigenlijk raadzaam om you tube te bekijken, en dan de zeeuwse alp te zoeken , het is een lied van een zeeuwse zanger die samen met heidie, u met deze berg bekend maakt.vele plaatsnamen zijn door hun veranderd, zo doende zijn wij de alp beklommen van de kant van Biggebergen, dus van de steile zijde, om zo over de top naar de afdaling naar Koudenberge om daar weer af te dalen naar het vlakke land van Vlissingen. Zo als de foto`s laten zien zijn we tot boven de sneeuwgrens gegaan, en hebben we ons er niet met halfwerk er van af gemaakt.
Vervolgens zijn we langs de "Costa Blanca" naar Vlissingen gelopen, om bij de kanovijver te zien of daar ook wat te beleven was, daar was het nog steeds wachten op een ijsbreker, dus hebben we maar een bak koffie genomen al vorens de thuisreis te aanvaarden.
volgende week weer verder, maar dan in de zak van zuid beveland en hopelijk zonder ijs, maar als het kan wel met zo`n uitbundige zon als gisteren.
grt piet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 12, 2012 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allen,

Helaas gat het nait on, maar wie weet gebeurt t nog eens een keertje. Het is wel te hopen, en het is mooi om te zien wat een eenheid de toeleving brengt.

Susan, ik hoop dat je volgende week weer beter bent.
Quib, leuk dat je op pad was met de club!
Piet, leuk dat je op de costa blanca was!

Gr. Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2012 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

Over een paar weekjes een nieuwe topic: Lente...voorjaar...

Hopelijk gaan dan weer meer forumleden reageren, degene die nu regelmatig reageren zijn helaas op een hand...nou ja, twee handen te tellen.

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2012 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Alweer eeen beetje opgeknapt? Ik hoop t wel.
Is t nog koud in t Friese?

Hier alles OK. Ik hoop dat daer ook meerdere forummers zullen reageren in het wintertopic.

Groetjes, \
Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2012 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Al een poosje zit ik af en toe wat te prakkiseren over dit forum...de toekomst van het NW-forum...
Ik vraag mij waar al die leden zijn gebleven die in enkele jaren geleden regelmatig reageerden op forum items.
Nordic Walking - wandelforum...dit is een optie, maar ik krijg daarbij wel het gevoel dat het wandelforum (zonder stokken) dan al gauw de overhand zal krijgen. Simpelweg omdat meer mensen wandelen (zonder stokken) dan er actievelingen bezig zijn met Nordic Walking. Het een hoeft het ander natuurlijk niet te bijten, maar in de praktijk is het nog wel eens een beetje anders....dat vind ik heel erg jammer!!

Hoe krijg je contact met andere Nordic Walkers...via dit forum uiteraard, maar als maar een handjevol leden reageert, schiet dat ook niet echt op.

Als dit forum wegvalt, dan zou ik geen site weten waar een speciale hoek is gereserveerd voor Nordic Walking.

Zo maar wat gedachtenspinsels...

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

hai allemaal,

enige tijd geleden hadden we ook een topic over het onderwerp dat Susan beschrijft. De toekomst van het forum.
Ik hoop wel dat het forum blijft bestaan. Destijds kwam Raymond er steeds niet aan toe om zijn beheerswerkzaamheden uit te voere. Hierom zijn Quib en Annette toen aangesteld om als moddereter te werken.

Ik hoop wel dat dit wel een garantie is dat het forummo blijft voortbestaan. Wellicht dat een van de beheerders hier uitsluitsel over kan geven?

Susan, jij zat toch op Facebook? Dit schreef jij ooit eens op dit forummo. Wellicht dat je daar een groep op kan richten. Of via hyves kan je wellicht een NWhyve oprichten.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Weer voor Nordic Walking?