Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordic Walking toegestaan, mits niet hinderlijk voor anderen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2012 18:58    Onderwerp: Nordic Walking toegestaan, mits niet hinderlijk voor anderen Reageer met quote

Na bij een organisatie wat meer informatie opgevraagd te hebben, stond er deze zin ook bij: Nordic Walking toegestaan, mits niet hinderlijk voor andere wandelaars.
Alsof wij, Nordic Walkers, hinderlijk zijn voor andere wandelaars Rolling Eyes
Ik denk, tenminste ik zelf wel, doe mijn best om te voorkomen dat anderen over mijn stokken struikelen.

Ik heb twee keer gezien en meegemaakt dat "gewone wandelaars" met schreeuwen en schelden anderen verschrikt aan de kant lieten springen. "Zij hadden voorrang, alles en iedereen moest wijken voor hun tempo". Wat is dan hinderen?

Wat vinden jullie van zulk hinderlijk gedrag?

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2012 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Toen ik nog veel meer nordicte was ik altijd zo vroeg mogelijk van start zodat ik zo min mogelijk mensen ''hinderde'' met stokken. Als ik dan inhaalde dan hield ik mijn stokken even bij mij.

Zowel nordiccend als zonder stokken zei ik altijd ''pardon'' als ik voorbij wilde. Soms keken mensen dan boos dat i ze inhaalde. Uiteraard bedankte ik de mensen dan netjes, en dan keken ze weer vriendelijk.

Geven en nemen daar gaat t om. Iedereen is maar met 1 doel op weg. Genieten van de natuur en conditie opbouwen.

Nordiccers zijn niet hinderlijk. Je hebt ook mensen die luidkeels met elkaar in gesprek zijn, of mensen die breeduit lopen waardoor niemand er lanngs kan. Ook mensen die niet nordiccen kunnen hinderlijk gedrag vertonen.

Die situatie die jij beschrijft van die scheldende wandelaars vind ik zelf niet kunnen. Ik vind dat die mensen gewoon netjes kunnen vragen of zij er langs mogen. Of gewoon doen zoals ik doe. Pardon en bendakt zeggen.

Schelden en schreeuwen is ontoelaatbaar vind ik. Het wandelpad is van iedereen.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sportifa
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2013 11:29    Onderwerp: Re: Nordic Walking toegestaan, mits niet hinderlijk voor and Reageer met quote

Paddington schreef:

Ik heb twee keer gezien en meegemaakt dat "gewone wandelaars" met schreeuwen en schelden anderen verschrikt aan de kant lieten springen. "Zij hadden voorrang, alles en iedereen moest wijken voor hun tempo". Wat is dan hinderen?

Dat is inderdaad nog hinderlijker. Als iemand tempo heeft en er niet voorbij kunnen is schreeuwen niet de eerste optie lijkt mij. Er zijn zoveel ego centrische lopers die niet om anderen denken. Echt ongelovelijk, het is toch een sport als je kan genieten en niet om te stressen lijkt mij.
Naar boven
Polar
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Apr 23, 2013 13:24    Onderwerp: Reageer met quote

Frans VH schreef:
Hoi Susan,
Ook mensen die niet nordiccen kunnen hinderlijk gedrag vertonen.

Inderdaad Frans, dit beperkt zich niet enkel tot nordiccers of zelfs wandelaars in het algemeen, maar het gaat m.i. meer om het hebben fatsoen en respect op straat en in het verkeer. Daar begint het mee als je het mij vraagt.
Naar boven
Sunset
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2013 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

Nou ik had het vanmiddag ook weer hoor. Was een lekkere wandeling aan het maken, en mensen keken continu zoo geirriteerd.. Dan denk ik, ik geef altijd netjes aan als ik langs gelopen kom, hou mijn stokken in en breng eigenlijk geen enkele overlast. Wat is nou eigenlijk het probleem?!
Hodor
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2015 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, alles is natuurlijk afhankelijk van de persoon. Gewoon wandelen kan net zo hinderlijk zijn als nordic wandelen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?