Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Zomer 2012
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2012 20:43    Onderwerp: Reageer met quote

hallo allemaal,

En is iedereen lekker vakantie aan t vieren net als ik?
Ik ga van t weekend naar Wijchen en daar heb ik wel veel zin in.
Ik ga daar 2 dagen wandelen,. dus mijn weekend is wel weer welbesteed.

Hadden jullie nog plannen?

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2012 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Jammer dat t nog steeds zo stil is?

Ik ben weer terug van 2 dagen wandelen in Wijchen.
Daar was de kerkdorpentocht, en die liep door verschillende dorpen met kerken.
De eerste dag was t heel warm, en zonnig Ik had t water wat ik meehad wel nodig!
Onderweg wel even gestopt voor wat soep. Wat mij opviel was dat de kleine paarden nog kleinere veulens hadden. Klinkt logisch en dat is t ook. Maar toch heel mooi om te zien, evenals een klein konijn (wild) en een kleine kat. (tam) Helaas lag de camera thuis, en hem halen had ik geen zin in.
Het parcours was verhard, en ik liep de eerste dag de 40 in 6 uur en 50 minuten.

De 2de dag liep langs meer kerkdorpen, langs een oud scoutingterrein, en andere dingen. Ik herkende een deel van het parcours van Nijmegen.
van de 30 Km die ik liep op de 2de dag heeft het er 15 geregend. Gelukkig was het tussen de vallende druppels droog. Ik liep deze 30 in 5 uur. Uiteraard kreeg ik bij de finish mijn welverdiende vaantje, en een stempel in t wandelboekje.

Groetjes,

Frans
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2012 18:59    Onderwerp: natuurlijk ook wat gelopen Reageer met quote

vorige week op zaterdag en zondag.
`s zaterdag`s een ruime 15 km met de groep in de lange rechte vlakke polders van Rilland-Bath, eigenlijk alleen voor de kilometer vreters een leuke tocht.En voor de stedelingen zal dit ook wel mooi zijn, want af en toe kijk je wel meer dan 10 km ver,en soms ook wel makkelijk want je ziet een gegenbui ook van heel ver aankomen, en als die niet te groot is kan je er wel eens omheen lopen.
op zondag was het een heel andere tocht, deze liep voor 80% door bos en was voor het 80% minimaal onverhard.
35 km was de afstand, wel 32 opgegeven maar die drie konden er ook nog wel bij. een extra bijkomstiheid was dat ik een flink deel samen heb gelopen met een heer uit Herenthals die meestal de hele lange afstanden loopt, waar onder b.v. Nijmegen - Rotterdam, slechts 180 km.
het tempo ligt bij die kerels wel een behoorlijk stuk hoger dan ik gewend ben, en dat gaf na de tocht toch wel wat spier problemen, maar ja een zachte hand en de juiste creme gaf al snel verlichting.
gisteren ging het richting het eiland Tholen voor de 7 dorpen tocht, en hebben we met het clubje 18 km getippeld in een heerlijk ontspannen tocht, zwaar maar heel gezellig en super goed verzorgd.
foto`s kunnen binnenkort op de bekende plaats worden gevonden, maar er komen er nog een paar van voorgaande gelegenheden voor dat ik die plaatst.
nou de groeten zou ik zeggen, en blijven lopen allemaal, en laat ook eens wat van jouw ervaringen horen.
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2012 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk dat er nog veel gelopen wordt door de forummers.
We zijn de afgelopen weken, verschillende keren in en door Wijchen en Nijmegen gereden, voor de bezoekjes aan Pien, onze kleime Drentsche Patrijshond. Die inmiddels bij ons thuis gezellig aan alles knabbelt en bijt wat maar in de buurt komt. Laughing Ook de veters van mijn wandelschoenen zijn al aan de beurt geweest. Wink

Helaas Piet, lopen doen we nog weinig door die heup, maar in de vakantie ( Confused is helaas al voorbij Crying or Very sad ) maakten we wat kleine tochtjes. M'n zwager (72 jr) daarentegen, liep daar wel dagen van 30 en 40 km, als oefening voor Nijmegen, petje af hoor.
Nu zitten we weer in het stof van de verbouwing, die hopelijk deze week wordt afgemaakt en we weer thuis in bad kunnen.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allen,

Piet, leuk dat jij nog zo actief bent met t lopen in t zeeuwse!
Ik heb wel eens van Nijmegen-Rotterdam gehoord, en das wel een prestatie!
Ik ben benieuwd naar de plaatjes!

Quib, leuk dat je een Drentse Patrijshond hebt gekocht. Zijn daar ook fotos van? Ik hoop dat je verbouwing goed wordt Afgerond.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Frans...die heeft vakantie!! Geniet ervan!!
Veel plezier in Borger!!

Doe je volgende week mee aan de Nijmeegse Vierdaagse??

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Susan,

Dank voor je wensen!

Hoe gaat t met jou, ben je ook nog aan de wandel?

Ik heb er veel zin in, in mijn trip naar Borger.
Ik ga Vrijdag al wel veel leuke dingen bekijken.
Zaterdag ga ik wandelen.

Helaas doe ik niet mee aan Nijmegen, maar wellicht volgend jaar.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allen,

Zo ik ben weer terug van een 1daagse in Borger.
Ik heb mij afgelopen zaterdag wel weer even vermaakt.
Ik was om 9 uur gestart, en heb een mooie tocht beleefd langs de rivieren en beekjes.
De tocht was gevarieerd, en ik heb de 25 KM gelopen.

Borger is een mooi stadje, en een aanrader om even te kijken.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2012 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Frans, mooi om te lezen dat je genoten hebt in het noorden des lands...wellicht is Tocht om de Noord ook nog wel een keer iets voor jou (volgens mij september)...

Borger...stadje?????
Volgens mij het nog steeds een Drents dorp met een brink...

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2012 7:19    Onderwerp: Reageer met quote

Wiki: Borger
(Borger (Drents: Börger) is een plaats en voormalige gemeente in de provincie Drenthe (Nederland). Borger ligt op de Hondsrug, in de gemeente Borger-Odoorn. Borger telde (volgens informatie van de gemeente Borger-Odoorn) op 1 januari 2009 4800 inwoners (2285 mannen en 2515 vrouwen). Tot aan de gemeentelijke herindeling op 1 januari 1998 was Borger een zelfstandige gemeente. Naast het hoofddorp bestond de gemeente uit de dorpen Bronneger, Buinen, Buinerveen, Drouwen, Drouwenerveen, Ees en Nieuw-Buinen en de buurtschappen Bronnegerveen, Drouwenermond, Eesergroen, Eeserveen, Ellertshaar en Westdorp.)

Iedereen is zeker met vakantie of zitten in de UK bij de Olympische spelen.

Jammer dat hier geen nordic walken als olympisch onderdeel wordt gehouden.

Wij zijn druk bezig met onze Drenthsche pup op te voeden en trainen.
Wel veel werk, maar wel leuk als ze dingen snel door heeft, maar het blijft een eigenwijs ras, Wink Laughing waar je veel humor voor moet hebben.

Ook door de zomervakantie liggen de nordic walking trainingen van onze groep even stil. 18 Augustus gaan deze weer beginnen, maar ondertussen worden er wel wat tochtjes gelopen met wisselende aantallen.

Fijne vakantie en hopelijk komen de sporters met veel Nederlandse medailles terug van de spelen.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2012 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Nordic Walking als demonstratiesport op de Olympische Spelen Very Happy Very Happy Think Think Maar hoe? Wie de snelste is? Wie de mooiste techniek laat zien? Of recreatief sportief...de paden op, de lanen in...

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2012 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Op de Ol. spelen kun je hetzelfde aanhouden als lang laufen in de winter b.v. met staand en liggen schieten op doelen, strafrondjes etc. Niet zo moeilijk maken, of juist wel... Wink

Vanmorgen weer eens even een rondje genordict in het bos, 6/7 km om weer even te beginnen Confused en het was mooi weer of en toe zon maar niet te warm.
Een ree stond halverwege midden op het pad op z'n 10 meter afstand, wat bladeren te kouwen, ze eten dus niet alleen gras. Rolling Eyes Wink
Hij was niet bang en liep rustig weg, toen ik weer in zijn richting liep. De volgende keer maar even een fototoestel mee nemen.

Crying or Very sad Embarassed
Rond Nunspeet en Vierhouten zie je zeer veel wild (o.a. zwijnen, div.roofvogels, reeën) en kom je ook vaak nordicwalkers in de vrije natuur tegen. Laughing

Fijn weekend. Dancing

Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Aug 16, 2012 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag begint onze groep weer met de trainingen, met nordic walking en diverse oefeningen op jou niveau, dus je doet mee tot wat je zelf kunt en mogelijk is.
http://www.utrechtnordicwalking.nl/
Neem wel veel water mee, het schijnt zaterdag tropisch te worden.
Hadden we niet zelf om mooi weer gevraagd? Wink Laughing Laughing

Het is ook flink zweten met de opvoeding en training met Pien, onze Drentsche Patrijshond. Een teefje met een eigen willetje, dus dan weet je het misschien wel. Maar wel leuk als ze weer iets goed geleerd heeft.

Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2012 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Na een geweldig mooie vakantie in Ried im Zillertal ben ik weer thuis...nagenieten, bijkomen, foto's uitzoeken/bewerken enz...
Heel veel gezien (Krimmler watervallen, Innsbruck, Hintertux waar ik in de sneeuw heb gestaan, Achensee, Vipiteno enz. enz. enz.)

Langlaufen...het lijkt mij prachtig om nog een keer in de winter naar de bergen te gaan...

Heb je als Nordic Walker voordeel bij het aanleren van de langlauftechniek? Wie heeft ervaring?

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2012 20:29    Onderwerp: sneeuwwandeling Reageer met quote

sneeuw? heb jij in de sneeuw gezeten? en geen emmertje sneeuw voor al die arme walkers in `t snikhete nederland mee genomen?
dat is nou jammer Susan, daar had je nu BONUS punten mee kunnen scoren.
wij hebben gisteren een duin wandeling gemaakt tussen Oost Kapelle en Domburg, en beklommen om 9.00 uur al het eerste duin, maar onderweg zaten de wegen al haast weer verstopt met blik, met viele leute die het zelfde van plan waren als ons, om ook die duinen te beklimmen, maar dan direct aan de andere kant, zeekant , er weer af om de rest van de dag daar door te brengen. Toen we tegen tienen in Domburg d`n hoogen hill op klommen, lagen er reeds duizenden bad gasten op het gloeiende zand.
wij zijn niet het strand op ge gaan, we zijn maar moedig door gegaan richting West kapelle, om na de golflinks, toch maar weer voor richting domburg te kiezen, en toen we daar aankwamen hadden we een KAPITAAL voor dat emmertje sneeuw over gehad, wat was het al warm.
plm 30graden op het terras, je moest je biertje snel op drinken anders had je lauw bier. Zo gezegd zo gedaan snel hebben we het bos op gezocht om in de luwte van de bomen naar Oost Kapelle terug te keren.
Na een kleine 20 km, tellen eigenlijk dubbel, het waren tropen kilometers, kwamen we terug bij de auto, maar onder tussen wees de thermometer reeds ~30 graden aan.
Nu maar snel op huis aan, dat ging redelijk maar voor de nog steeds richting strand gaande dagjes mensen ging het voetje voor voetje en de parkeer plaatsen stonden al helemaal vol. Een flinke wandeling stond hun nog te wachten om op een overvol strand te komen.
Mijn voor uitzichten waren beter voor de rest van de dag, wij hielden zaterdag de buurt BBQ met lekker eten fijne muziek een dansje kon er ook wel af en vooral met een hele hoop koel bier, maaaar geen sneeuw, jammer dat heb ik gemist.
Fijn dat je een mooie vakantie heb gehad, ik had een fijne avond al hoewel het leek of ze m`n huis een eind verder hadden gezet toen ik naar huis, of leek dat maar zo?
groetjes piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Weer voor Nordic Walking?