Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Herfst.....
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2012 18:18    Onderwerp: Herfst..... Reageer met quote

Jaaaa....het is gelukt om als eerste deze keer de herfsttopic te openen... Very Happy Very Happy Very Happy

Vorig weekend was ik samen met een vriendin in Hoenderloo. Ik heb daar heerlijk gelopen, Nordic Walking, in het bos en genoten van de herfstgeuren, de eerste voorzichtige herfstkleuren...en het bijzonder mooie zachte zonlicht.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 23, 2012 9:36    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren is het dan eindelijk officieel begonnen, die herfst. Voor het gevoel hier klopt het wel.
Een leuke uitspraak van oud cabaretier Fons Jansen:
"Er is een milieuvriendelijk ontbladeringsmiddel gevonden:
De Herfst!"

@Susan. Als je nog zin hebt om weer een paar dagen naar Hoenderloo te gaan. Er zijn wat leuke tochten georganiseerd op de Hoge Veluwe. Misschien zijn er nog wel andere Forummers die zin hebben om mee te doen. Je ruikt dan inderdaad de herfst en misschien hoor je ook wel het burlen van de edelherten.

Als er in jullie buurt, gemeente of provincie, wat leuke tochten worden georganiseerd, die ook door nordic walkers mogen worden gelopen. Zet dat dan a.u.b. op de kalender van het FORUM. Weet je niet hoe dat moet of durf je het niet te plaatsen, geef de plaats, dag, tijd en de link aan mij door, dan plaats ik het wel voor jullie, dat hebben al enkele mensen meer gedaan, zoals je op de KALENDER kunt zien.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2012 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Herfst ja, gisteren ondervonden toen ik om half 6 van Utrecht naar huis moest fietsen. Eerste stuk is over de Maliesingel en daar is onlangs een kastanje omgevallen, ik was er niet helemaal rustig geworden.

Maar thuis stond mijn man klaar om de fiets aan te pakken, de kaarsjes brandden, en zelf een glaasje wijn was al ingeschonken.

Wat is het leven toch goed...
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2012 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allen,

Ik kom weer even gauw om de hoek kijken.
De herfst kan erg mooi zijn, maar inderdaad niet ongevaarlijk.
Ik forum nauwelijks meer eigenlijk Embarassed maar ik hou t wel bij.

Ik heb wel een verslag geschreven van de damtotdam. \
Veel leesplezier!

Kort verslag DamtotDamwandeltocht 2012.

Vandaag is het Zaterdag 22 September. De dag dat de damtotdamwandeltocht plaatsvindt. Dit is een wandeltocht van de Dam in Amsterdam, naar de Dam in zaandam. Een tocht van 18 Km. Deze is grotendeels gelijk aan het officiële hardloopparcours van de Zondag. Bij elkaar opgeteld zijn er 16000 wandelaars die meelopen. Onderweg kom je stempelposten tegen. Hier is allerlei lekkers te verkrijgen, dit is bij het inschrijfgeld inbegrepen
Helaas waren mijn loopmaatjes ziek en verhinderd, dus ik ging met ik, mezelf en Frans. Beterschap voor allen!
Het was mooi weer, met af en toe een buitje van een paar minuten.

Om 5.30 loopt mijn wekker af. Ondanks dat ik de wekker uitzette was het alsnog een herrie. Het bleek pijpenstelen te regenen! Na aangekleed te zijn, ben ik maar gauw een extra regenhoes op gaan duikelen evenals mijn regenpet en regenjas. Na ontbeten te hebben ging ik de deur uit richting de bushalte. Gelukkig was het toen kurkdroog! De bus liet nog even op zich wachten, dus liep ik alvast een paar haltes vooruit. Dat scheelt weer! Net nadat ik de volgende halte bereikte zag ik de bus al aankomen. Na een voorspoedige reis met bus en trein kwam ik aan op Amsterdam centraal.

Via het Damrak liepen wij naar de Dam, waar de start was. Officieel was de start voor de wandelaars om 8 uur, maar om 7.40 zag ik al tientallen van start gaan. Enthousiast haalde ik mijn startkaart tevoorschijn, liet ik hem stempelen, en begon ik aan de tocht. dit werd gedoogd, mits ik geen bezwaar zou hebben tussen de nordic walkers te lopen. Geen probleem lijkt mij. Wij kmomen toch voor t zelfde doel toch? En ik heb jarenlang genordicced.

Gauw zette ik de pas erin. Het eerste stuk van de tocht liep door de Jordaan. Een wijk met volkshuisjes, en cafe’s luisterend naar illustere namen als ‘’de blaffende vis’’. Even later kwam ik langs het Anne Frankhuis. Mijn gedachten gaan naar de oorlogstijd. Wat moet het zwaar zijn geweest om 24 uur per dag opgesloten te zitten, met de angst om opgepakt te worden, alleen maar vanwege je ras…. Via de Prinsengracht, de brouwersgracht en de Singel kwam ik uit bij de pont over het IJ.

Na de pont moet je normaalgesproken een lang fietspad volgen. Dit was echter voor een deel opgebroken, dus via een omleiding kwam ik hier uiteindelijk weer terecht. Het was niet druk, en ik haalde veel wandelaars en nordic walkers in. Dit ging lekker! Algauw werd de eerste stempelpost bereikt. Ik had 5.5 Km afgelegd in iets minder dan een uur. Na gestempeld te zijn, kreeg ik wat te drinken. Dat ging er wel in! Omdat het toch wel betrok, en het steeds leek te gaan regenen liep ik stevig door via de via de stoombootweg en de appelweg. Echter, stoomboten en appels waren nergens te bekennen.

Na weer verder gelopen te zijn kwam ik bij de tweede stempelpost Hier waren bananen te verkrijgen. Nu volgde een lang stuk langs de A8. Veel wandelaars vinden dit maar saai. Ik niet, er is inmiddels genoeg te zien. Nu helemaal, want wat zag ik? Ik zag een verrassingspost waar de organisatie trakteerde op soesjes en muzieknoten. Helaas kreeg ik de regendruppels er gratis bij. Gelukkig niet voor lang. Via de Noorder IJ-en Zeedijk liep ik Zaandam binnen via het industriegebied. Ik rook de Verkadefabrieken al!.

De derde stempelpost werd bereikt. Ik had er nu 13 Km opzitten. Tijd voor een bak koffie met een krentenstol. Deze werden geserveerd door de brandweer. Hier komt een mens van bij! Ik vervolgde mijn weg, en hoefde nog maar 5 Km te lopen. Via de Zuiddijk kwam ik terecht bij de Zaandammer Havens. Hier was vroeger veel bedrijvigheid omtrent het houtvervoer over water. Tegenwoordig is dit een jachthaven. Na de haven verlaten te hebben kwam de (zaan)Dam in zicht. Hier waren allerlei terrasjes en cafeetjes. Het zag er gezellig uit, en de verleiding was groot om even te gaan zitten. Uiteindelijk toch maar doorgelopen zonder zitpauze. Eindelijk was daar de finish. Na mijn medaille opgehaald te hebben stempelde ik mijn wandelboekje, en keek ik nog even wat rond in het finishdorp. Hier kwam ik nog mensen tegen die ik onderweg had ontmoet. Gezellig! Helaas begon het weer te regenen, dus ik liep gauw door via de winkelstraat naar het station waar de trein niet lang op zich liet wachten. Het was weer een mooie tocht, en ik liep deze 18 KM inclusief pauzes in 3 uur tijd. Net zo snel als ik 2010.

Volgend jaar weer!

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2012 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Frans, wat een prachtig verhaal... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Oei, 18 km inclusief pauzes in 3 uur tijd...en daarbij ook nog fanatieke stokrinners voorbij vliegen...
Zo te lezen, ben je onderweg niets te kort gekomen aan eten en drinken en lekkernijen...en ik neem aan dat je ook nog wat boterhammetjes van thuis hebt meegenomen...

Very Happy Very Happy Lopen, Nordic Walking...goed voor de conditie en voor de calorietjes...maar met zo'n tocht schiet het met die calorietjes niet echt op...++++ en - - - - en per saldo kom je uit op ++++
Snapt iedereen dit????

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2012 18:51    Onderwerp: dam tot dam Reageer met quote

klinkt dat even lekker, eens een flink stuk lekker full speed, en dat met een goed wegdek wil dat wel opschieten.
wij hebben zaterdag juist een bijna langzaam aan actie gehouden, 14.7 km in ruim 3 uur, maar dan wel lekker overal even neuzen.
eens even de boomgaard in, maar wel alleen kijken,even neuzen bij de ingang van de westerschelde tunnel, eigenlijk geen publiek toe gangkelijk gebied, maar we begrepen die borden niet zo goed, dus loop je maar door.
toen nog een stuk langs de boorden van de westerschelde, schepen kijken en vogels en ook naar de overkant(zeeuwsvlaanderen)loeren.
Nu kwamen we op de rijmpjes route uit, die ook weer bekijken en vertalen want die rijmpjes staan allemaal in zeeuws dialect.
Nu weer de affice`s lezen bij `t kerkje van Ëllisdiëk", er gebeurt daar van alles in dialect , maar ook culturele voorstellingen en ook af en toe een kerkdienst in `t plaatselijke dialect.
Na de kerk koekeloeren in de tuin van het "van hattums huis"een voorname en grote villa van de compagnon hr van blankevoort, een bekende naam in de bouw wereld.Nu nog even een rondje in het mooiste deel van zuid beveland, rondom ovezande, en zo kwamen we weer bij Mary die ons al opwachte met koffie en lekkers, dat we ook deze keer lekker in de zon op `t terras konden nuttigen, men zou dit een goed begin van het altijd veel te korte weekend kunnen noemen.
volgend weekend gaan we naar st Job in `t goor in de belgiesche kempen, zoek het maar eens op, `t ligt kort bij antwerpen, voor een prachtige natuur tocht zoals ze beloven.
grt piet

Laatst aangepast door p van eenennaam op Do Sep 27, 2012 23:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2012 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wandel niet ze veel meer. Wil wel evn laten weten dat ik gisteravond oma ben geworden..... een kanjer van een kleinzoon, Lucas, 4600 gam.....
.......\_)......)../....
................(_/.....

Laatst aangepast door Annette op Za Sep 29, 2012 9:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Sep 27, 2012 22:18    Onderwerp: kleinzoon? Reageer met quote

gefeliciteerd!
met je grote-kleinzoon.
ik zou maar gelijk om schoenen gaan Annette, voor dat je het weet loopt ie mee! Laughing

grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2012 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Van harte Annette en John met jullie kleinzoon.
Stamhouder toch? Laughing Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2012 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

Annette, van harte gefeliciteerd met je kleinzoon!!!

Groetjes, Susan
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 29, 2012 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie wel! En Quib, nee, geen stamhouder, kind van onze dochter en tja, draagt de naam van zijn papa!! En die is zo mooi, dat mijn dochter deze ook heeft aangemeten, ha, ha.
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Sep 29, 2012 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Annette,

Ook namens mij van harte gefeliciteerd met de kleinzoon!
Veel geluk en plezier met zijn allen!

Groetjes. ,
Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Sep 30, 2012 10:48    Onderwerp: dam tot dam Reageer met quote

hallo vrienden al of niet stoklopers.
ik heb een verslag gevonden, door een belgische wandelaar geschreven, van de dam tot damtocht.
`t leuk dat ook eens van een buitenlander te horen, die zelf uit een land komt waar men totaal is verslingerd aan wandelen.
het e.e.a. staat te lezen op deze site.

www.wandelgazette.be

ook via www.marching.be kom je er wel, dit is de site van de grootste belgische wandelbond.
Frans heeft er ook al een leuk stukje over geschreven en dat klinkt ook allemaal leuk, maar voor mij zijn het wel erg veel mensen op een grote hoop.
gelukkig zijn niet alle tochten het zelfde, er is keus volop voor iedereen, om zijn favoriete omgeving te kiezen.
grt piet
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2012 21:18    Onderwerp: kust marathon Reageer met quote

dit weekend is er weer de kust marathon aan de zeeuwse waterkant.
zaterdag hardlopen en zondag wandelen ook nordic walken mag dan.vrijdag in de avond is als eerste onderdeel van het marathon weekend als eerste de lady`s run in zoutelande, zaterdag morgen het mountainbiken naar burgh haamstede en dan start rond 12 uur de hardloop wedstrijd van burgh naar zoutelande, de echte marathon.
de zondag is de dag voor de wandelaars die reeds heel vroeg van start gaan in groepen te beginnen met de nw -ers en daarna een aantal groepen wandelaars. van wege het in het begin wat smalle parcours is er voor gekozen om niet alles tegelijk te laten starten maar in flinke groepen.
na de stormvloed kering is er dan van groepen niets meer te merken en word het een grote optocht van nw-ers en wandelaars door elkaar. voor de lopers die er van houden om er een wedstrijd van te maken is deze tocht een puike keuze, loop je liever in de natuur of wil je niet dringen, dan weet ik wel betere gelegenheden om 40 km te lopen. het is wel zo dat als je mee wil doen dat je dan heel vroeg op 1 januarie moet aanmelden, anders ben je te laat want binnen enkele uren is het uitverkocht. je moet ook niet denken dat stukje wandelen doe ik wel even want het is een behoorlijk zwaar parcours, met bos paden zo hier en daar zandpaden, het gaat op en af in de duinen, op `t strand kan het stevig waaien en een heel stuk strand is rul en zeer zacht zand, en er zitten ook een paar hoge trappen in en die zijn tegen het einde heel vervelend. kort om het is een stevig karwei!
voor allen die zondag aan de bak gaan;
veel succes en een fijne wandeling

ps voor allen die nieuwsgierig zijn, een groot deel is te volgen en zien op omroep zeeland(tv en radio), maar ook via internet www.omroepzeeland.nl
kies hier na voor radio of tv
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Okt 09, 2012 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben dit weekend op de Veluwe door gebracht.
Het was erg mooi weer en het was dus ook druk met die wildspeur- wandel- en fietstochten in Vierhouten en omgeving. Rolling Eyes Wink
We dachten dat we leuke en rustige binnendoor weggetjes kenden, maar dat bleken dus meer mensen te kennen. Confused

Jammer dat de heide al is uitgebloeid maar gelukkig staan sommige bomen al in herfsttooi en dat is ook heel mooi.
We hebben ook heel in de verte het burrlen gehoord, maar dat kan ook iemand geweest zijn met een rokershoestje Wink Liar d'oh! Laughing .

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Weer voor Nordic Walking?