Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Winter....

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2012 13:32    Onderwerp: Winter.... Reageer met quote

Het is 6 december...de meteorologische winter is op 1 december begonnen...er ligt hier een laagje sneeuw, een witte wereld...en Piet P. voorspelt voor morgen nog meer sneeuw...

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2012 15:25    Onderwerp: Reageer met quote

Hai allemaal,

Dus hier kan ik vanaf heden mijn verhalen kwijt?
Dan doen we dat!

En? Heeft het bij jullie al gesneeuwd? Ik ben benieuwd.

Het heeft inderdaad alweer even gesneeuwd.
Vannacht moest ik werken, en je zag het sneeuwdek gestaag groeien.

Op weg naar huis was het met de auto wel spectaculair, maar ik ben zonder kleerscheuren zu hause gekommen,.

Zondag hoop ik weer even te gaan wandelen.
Ik hoop op lekker wandelweer.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2012 8:12    Onderwerp: Reageer met quote

Winter? Question het is alleen bijna warme regen dat de klok slaat. Crying or Very sad Wink
Mijn winterbanden zijn dan eindelijk gekomen, dat merk je dan gelijk aan de temperatuur Embarassed Razz + 7*, zal ze er morgen maar even onder leggen, zucht... zucht.. Laughing wie weet komt er eind van de week weer verandering en hebben we ze weer hard nodig. Rolling Eyes

Afgelopen dagen en week weer flinke wandelingen gemaakt met de hond(en). Ja vooral gisteren (10 km.) waren we met 7 jachthonden. Erg leuk hoor, gezellig dwars door de modderige paadjes en zij gingen door de sloten en plassen.

Ze gingen ook geregeld mooi vóórstaan, als ze de fazanten, patrijzen en konijnen zagen/roken of hoorden.
Dus je begrijpt zeker wel hoe ze (en wij Very Happy ) er uit zagen toen we thuis kwamen. Razz Shame on you
Zo iets dus... Embarassed Razz Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2013 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Is iedereen ingesneeuwd of in winterslaap???

Het is ook wel weer wat, als er in het midden en zuiden van Nederland een pakje sneeuw valt, is iedereen in rep en roer...op de radio, op de televisie. Maar als er in het noorden des lands een pak sneeuw valt, dan blijft het slechts bij een mededeling...of "grapjes" over het "hoge noorden".

Very Happy Shocked Rolling Eyes Wink Idea

Overigens ik heb gistermiddag nog zo'n drie kwartier gelopen, Nordic Walking, in het dorp. Op de wegen en stoepen is hier geen sneeuwvlok te bekennen, er zijn alleen her en der wat witte vlekken op het gras en in de tuinen te zien.

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Jan 17, 2013 8:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hier in het midden des lands Laughing Wink Laughing is er aardig wat sneeuw gevallen en er ligt nog steeds aardig wat. Aan mijn wandelgebieden liggen veel schaatsbanen, waar ze druk aan het sneeuwruimen zijn, maar het ijs is daar dan nog steeds erg dun en je hoort van verre al dat kraken.
Wel leuk hoor die sneeuw. Onze hond heeft echter geen idee waar de sloten zijn met dun en of gevaarlijk ijs, dus het is wel angstig als zij er door zou zakken en ik haar moet redden. Ze loopt nu veel los, anders ga ik op mijn buik glijdend achter haar aan. Razz Crying or Very sad

Ja, jammer dat het zo stil is hier op het forum, terwijl (bijna) iedereen tegenwoordig zo druk is met de multimedia. Maar zie onderaan de pagina, dat er dagelijks wel een aantal gebruikers/gasten (lees lezers) op deze site zitten.

Kunnen we nog een kamer boeken, ergens in Friesland, als "DE TOCHT" er nog komt?

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Jan 18, 2013 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ehum...zover is het nog lang niet...

Quib, heb jij dan niet een caravan waar je zowel in de zomer als hartje winter in kunt bivakkeren mocht het, ijs en weder dienende, toch zover komen?

Maar het is heerlijk weer om buiten een wandeling te maken...

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2013 11:24    Onderwerp: sneeuw sneeuw sneeuw...... Reageer met quote

zondag morgen 20-01-2013 10.30 de eerste sneeuw valt al weer.
grote wolken fijne sneeuw maken de wegen weer onveilig.
in belgie zijn op de grote wegen reeds rijstroken vervallen door te weinig verkeer om ze schoon te houden.
en juist deze zondag had ik uitgekozen om in de omgeving van Vorselaar te gaan wandelen, maar ik zou wel gek zijn als ik toch was gegaan.
wel jammer hoor, want ik ken het terrein daar wel een beetje en dat kun je gerust wel heeeeeel mooi noemen, en de tocht zou door de grote prive parken van de daar ruim aanwezige landgoederen gaan. Komende weken heb ik ook nog wat plannen om een paar bijzondere wandelingen te gaan lopen, een daarvan is de tocht die vertrekt uit het Vlaamse Eine, het buurdorp van Ename, en juist naar dit dorp is mijn familie naam vernoemd.
In de aanprijzing voor de tocht staat vermeld dat de tocht langs de oude opgravingen gaat waar de abij vroeger stond, deze abij is in eerste opzet al gebouwd voor of in het jaar 928 , nee ik heb geen 1-tje vergeten, en is herbouwd in de twaalfde eeuw. De abdij lag gezien in de stroomrichting van de Schelde aanvangkelijk aan de linker zijde en nu ligt de ruine aan de rechter zijde doordat de stroom van de Schelde zich heeft verlegd. Bij de opgraving is te zien dat het zo is geweest omdat er ook resten van de haven zijn bloot gelegd. Mocht je er ook eens willen kijken zoek dan aan de oost zijde van Oudenaarde, zuid westelijk van Gent.Mensen zet de sneeuw schep alvast maar gereed, want nu al blijkt het sneeuwruimen van verlopen week weer teniet gedaan te worden, alles is weer WIT .
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2013 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat je niet hebt kunnen gaan Piet. Het is nu trouwens best mooi Laughing om te lopen, maar met de sneeuwschoenen (snowboots) aan is het zwaarder lopen Crying or Very sad heb ik gemerkt.

We zijn met z'n 3en net terug van een prachtige tocht van ong. 15 km met de honden door de besneeuwde bossen van Soesterberg/Zeist/Austerlitz.
Net op tijd terug, het begint ook hier flink te sneeuwen en de (koude)wind trekt ook aan.

Het is alweer volop in de media: Giet it oan!? De Elfstedenkoorts is weer in het land! Hopelijk blijft het noorden wel vrij van die sneeuw. Ben zelf geen schaatser, maar mag er wel graag naar kijken zoals de wedstrijden in de stadions e.d.

Fijn weekend.

Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2013 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hier nog geen enkele vlok gesignaleerd Very Happy Very Happy Very Happy Komt vast nog wel!!

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2013 20:41    Onderwerp: sneeuw sneeuw sneeuw...... Reageer met quote

ik heb nu wel genoeg sneeuw gezien hoor, ook deze zondag door de sneeuw verpest, jammer.van morgen heel vroeg waren alle grote wegen boven de rivieren volgens de verkeersdienst slecht te berijden , en als je dan van goes naar apeldoorn wil om een tochtje te lopen dan was dit weer een keer te veel gevraagd. hier in zeeland was het goed op de weg maar van af bergen op zoom ging het al fout, alles wit, wel gestrooid maar het zout werkte nog niet, er werd te weinig gereden.gisteren nog wel gelopen in vlissingen de wintertocht van W.I.K. uit vlissingen, met prachtig zonnig weer en weinig wind. eerst een stuk over `t strand onder langs de duinen, en dat was mooi om te zien. het zonlicht scheen vrij schuin op `t zand dat door de kou net bevroor op de vochtige stukken, en zo kwam het nu dat het zand schitterde als diamantjes in het felle licht. ik ben vrij dicht in de buurt van het strand opgegroeit maar dit had ik nog niet eerder gezien, als je tegen het licht in liep dansten als het ware duizenden fel schitterende witte lichtjes over `t strand. na `t strand de gehele boulevard over, deels onderlangs waar bij `t paalhoofd genaamd "de leugenaar"een tien tal aalscholvers volop aan het vissen waren, en daar werkelijk hun buik vol aten.
nu was het de beurt aan een stukje oud vlissingen en de oude scheepswerf en weer verder naar de haven en langs de vissershaven richting souburg, de brug over naar west souburg en terug naar het clublokaal van WIK.
nog een bakkie koffie en een kort praatje en weer naar huis om alweer een vijftiental kilometers in het wandelboekje bij te schrijven.
de laatste bladzijde is nog open die vullen we volgende week dan maar weer in sint Maartensdijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Sportifa
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2013 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Blij dat je het strand hebt zien schitteren, zo zie je dat de winter ook nog zijn positieve kanten heeft Wink Ikzelf koop echter ook nog veel warme kleding online omdat het ernaar uitziet dat de winter niet voorbijgaat, maar dan zullen we des te meer van de zon genieten Smile!
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2013 14:59    Onderwerp: kraam bezoek Reageer met quote

gisteren op kraam bezoek geweest bij Ma Zwijn in Ugchelen tijdens de zwientjes tocht, de drie kleintjes waren in de nacht van zaterdag op zondag geboren.
we konden tot op twee meter afstand komen maar Pa Zwijn liep op korte afstand wat zenuwachtig heen en weer te Beren, dus over `t hek stappen was geen optie.
rest volgt.
grt piet
Naar boven
Sportifa
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2013 11:25    Onderwerp: Re: kraam bezoek Reageer met quote

p van eenennaam schreef:
gisteren op kraam bezoek geweest bij Ma Zwijn in Ugchelen tijdens de zwientjes tocht, de drie kleintjes waren in de nacht van zaterdag op zondag geboren.
we konden tot op twee meter afstand komen maar Pa Zwijn liep op korte afstand wat zenuwachtig heen en weer te Beren, dus over `t hek stappen was geen optie.
rest volgt.
grt piet

Geweldig dat is vast en zeker een leuke ervaring geweest of niet?
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mrt 02, 2013 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is de winter afgelopen.... Mijn eerste wandeldag is inmiddels gepland. 23 Maart ga ik lekker het bos in. Volgende week misschien ook wel. Lekker een nachtje naar "De Foreesten" in Vierhouten.....

Allemaal hartelijke groet, Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?