Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Windmolens dicht voor de kust?!

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
jonathanweegink
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 16:14    Onderwerp: Windmolens dicht voor de kust?! Reageer met quote

Het kabinet wil dat in 2020 16% van alle energie duurzaam wordt opgewekt. Er zijn al plannen voor uitbreiding van het aantal windmolens op zee buiten de 22 km-zone. Het kabinet onderzoekt nu of het ook mogelijk is om windmolens dichter bij de kust te plaatsen (dus binnen de 22 km-zone).

Ik werk als belangenbehartiger bij de ANWB en ben benieuwd hoe jullie denken over het plaatsen van windmolens dichter voor de kust! Ik kan me voorstellen dat velen van jullie regelmatig wandelen langs de Nederlandse kustlijn. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Op de ANWB Website [url] http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/recreatie/beleef-de-kust/beleef-de-kust[/url] staan enkele veel gegeven reacties over dit onderwerp. Op deze site kun je aangeven of je het daarmee eens bent, of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jonathanweegink
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Foutje! de URL is

[url] http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/recreatie/beleef-de-kust/beleef-de-kust [/url]
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 17, 2013 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

"Elk voordeel hep ook zijn nadeel," zei Johan Kruif al jaren geleden.
Als we de aarde niet meer willen opwarmen door vervuiling door o.a. kolencentrales en onze koeien en heilige koeien, moeten we toch snel iets organiseren. Daar is windenergie één mogelijkheid van.

Wij krijgen hier 3 km van ons huis, 3 windmolens langs de snelweg A27 en als je in de polders en andere vlakke en ook mooie gebieden kijkt, staan er ook daar genoeg te draaien. Rolling Eyes
Ja, mooi is het niet. Bij nieuwe molens worden al kleuren toegepast, dat ze wat minder opvallen in de achtergrond en de horizon.

Allemaal zonnecollectoren op het dak, zou ook een betere oplossing zijn, maar dan moet het mooier en zonniger weer zijn dan nu het geval is, om er winst uit te halen. Embarassed Crying or Very sad
Maar dan beginnen de overburen in de flat, misschien weer te klagen over de spiegeling van die dingen.
En je moet er ook geld voor hebben om deze zonnepanelen te laten plaatsen, in deze tijd van bezuinigingen en ontslagen. Evil or Very Mad Crying or Very sad Confused

Je zult altijd wel vóór en tegenstanders hebben.
Succes met jullie actie.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jonathanweegink
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 8:03    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks @quib Wink

Maar even over die windmolens voor de kust. Heb je daar ook een mening over? Maakt het je uit hoe ver ze uit de kust geplaatst worden, en bijvoorbeeld waar ze voor de kust komen te staan?
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Tussen de 12/15 km en de 22 km km lijkt mij geen bezwaar. Zolang de scheepvaart er ook maar geen hinder van ondervinden.
Vlak voor dorpen en steden langs de kust lijkt mij ook niet handig en raadzaam.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
jonathanweegink
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2013 12:16    Onderwerp: Reageer met quote

Okee, thanks voor deze input, dat nemen we mee! Vlak bij dorpen en steden is niet handig en raadzaam, vanwege het uitzicht? Of heb je er andere redenen voor?
Naar boven
Rick
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2013 10:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het een goede manier van energie opwekken maar een erg mooi uitzicht is het niet. ze kunnen het beter een stukje verder de zee op zetten
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2013 21:00    Onderwerp: windmolens???? Reageer met quote

als je serieus energie wil besparen kun je het beter met zonnepanelen doen, ik loop niet zo graag met molentjes!!!
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2013 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook voor! Overal die zonnepanelen vind ik ook lelijk om te zien en ze verblinden mij regelmatig. Het is een kwestie van wennen.
Het kan niet eeuwig zo doorgaan met het verbruiken van onze planeet!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Dec 29, 2013 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Het plaatsen van windmolens en zonnepanelen, moeten geen hinder veroorzaken bij bewoners en/of automobilisten.
Bewoners van Houten hebben de molens dicht bij de bebouwing staan en op het zuiden, dus "last" van slagschaduw en zoemend geluid, telkens 'woesshh ... woesshh" van de rotors voor je huis lijkt mij na een tijdje heel vervelend.

Als je vanaf Hilversum of over de Ketelbrug komt, staan er tietallen windmolens te draaien met de zon op een laag punt, krijg je de indruk wat dronken te worden. Crying or Very sad Sad Ook zo het weerkaatsen van de zon op de zonnepanelen die je ziet langs de snelwegen is soms geen pretje. Rolling Eyes

Naar boven
Rick
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Jan 15, 2014 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

het nadeel van zonnenpanelen is dat het zo verschrikkelijk lang duurt voordat je de kosten er uit hebt. Anders had ik er nu allang een paar op het dak zitten
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Babbelhoek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Weer voor Nordic Walking?