Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Les of geen les?
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016

Ben je begonnen met één of meerdere lessen bij een instructeur?
Ja, da's immers de beste manier om te beginnen
83%
 83%  [ 74 ]
Ja, want dat is gezelliger
1%
 1%  [ 1 ]
Ja, om een andere reden (vertel!)
6%
 6%  [ 6 ]
Nee, met een boekje en/of DVD zelf begonnen
6%
 6%  [ 6 ]
Nee, want er is/was geen instructeur hier in de buurt
0%
 0%  [ 0 ]
Nee, om een andere reden (vertel!)
2%
 2%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 89

Auteur Bericht
Beheerder
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Apr 14, 2005 18:56    Onderwerp: Les of geen les? Reageer met quote

Hallo allemaal,

Omdat ik wel benieuwd ben hoe de verhoudingen liggen tussen mensen die wel les (bij een instructeur) volgen of hebben gevolgd en mensen die zelf zijn begonnen (aan de hand van boek, DVD of afkijken bij anderen) is er deze keer een pol: wel of geen les gevolgd?

Raymond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
DickyDick
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 13:55    Onderwerp: Re: Les of geen les? Reageer met quote

Beheerder schreef:
Hallo allemaal,

Omdat ik wel benieuwd ben hoe de verhoudingen liggen tussen mensen die wel les (bij een instructeur) volgen of hebben gevolgd en mensen die zelf zijn begonnen (aan de hand van boek, DVD of afkijken bij anderen) is er deze keer een pol: wel of geen les gevolgd?

Raymond

Ik ben voorstander van tenminste een paar lessen, om de techniek goed onder de knie te krijgen.
Want je heb het snel verkeerd aangeleerd en kan je mogelijk later met blessures te kampen krijgen.

DickyDick
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2005 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Nordic walken... het lijkt op gewoon lopen maar dan met een wandelstokkie in beide handen. Zóóóóó simpel. Maar je moet eens zien hoe verschillend mensen lopen. De een zwaait zijn benen nauwelijks naar voren en zet z'n voet plat neer, de ander heeft een ruggewervel die op slot zit en weer een ander zwaait nauwelijks met de armen maar alleen met de onderarmen. Heb ik het nog niet over laterale bewedingen van de schouderlijn (Stoere mannen..) Of de krampachtige manier waarop de poles worden vastgehouden. Zoveel verschillende stijlen van de loopbeweging. Zet daar dan nog wat poles bij en het feest is compleet!

Dat de hele beweging van het Nordic Walken pas effectief is bij een juiste uitvoering van die hele bewegin moge duidelijk zijn. Maar er is wel iemand voor nodig die jou kan wijzen op de manier waarop je loopt. Dat weet je namelijk zelf heel gewoon niet! Een instructeur kan je wijzen op minder effectiefe bewegingen van je loopstijl en daarin verbetering brengen. Alleen een proefles is daarvoor al nuttig. Curcus is nog beter en nog gezellig ook. Geeft ook een beetje meer "druk" om het goed te willen doen.

Lessen? Altijd!
Naar boven
McMelloW
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2005 11:54    Onderwerp: Re: Les of geen les? Reageer met quote

Beheerder schreef:
Hallo allemaal,

Raymond

Wij hebben eerst een clinic gedaan. Op internet heb ik in eerste instantie naar een boek en/of dvd gezocht, maar niet direct gevonden. Omdat we na de clinic enthousiast geworden waren, hebben we een aantal lessen bij een instructeur gevolgd. Dit was erg leuk, gezellig en leerzaam. Toch zou ik nog steeds een goed boek en/of goede DVD hebben om meer van de techniek te leren. Tot nog toe surf ik de buitelandse sites af voor meer inhoudelijke informatie. In Nederland lijkt men hier nog erg huiverig voor.

Stevig Stok Struinen,
dat zet 600 spieren aan het werk en je knapt er helemaal van op !
Naar boven
goudgup
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 04, 2005 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb half april een proefles gevolgd en me ingeschreven voor een cursus van 8x om de techniek beter te leren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Geetje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Mei 11, 2005 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben dus een voorstander van eerst les. Het is toch heel anders dan je in eerste instantie denkt. En iets verkeerd aanleren, is moeilijk weer afgeleerd. Wij hebben er veel aangehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
collinneke
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2005 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook voor les volgen

vooral omdat nordic walken garant staat om weinig last te hebben van spieren en gewrichten.
Maar als je geen les volgt en je gaat verkeerde handelingen aanleren, dan denk ik dat je wel last krijg.
En dat is reuze jammer, want echt ik ervaar nordic walken als een therapie.
Als ik last heb van stijfheid, of pijn, en ik ga walken, dan merk ik toch dat de pijn minder word.... Iedere keer weer..!!!

Groetjes Colinda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 1 uur privéles gehad van 37,50 euro hier in Hilversum met van de instructrice geleende poles.

Ze heeft mij geadviseerd na een paar maanden nog een les bij haar aan te vragen, maar verder dan de recreatie manier van lopen wil/kan ik toch niet, dus heb ik een boekje besteld -neem aan dat het in het Engels is- om verder te zien wat of ik kan. Ik loop nagenoeg iedere dag 1 uur met de poles, gelijk met het uitlaten van mijn 3 kanjers (zijn honden). Omdat ik astma heb, loop ik niet zo erg snel, maar toch loop ik nu beter. Ik heb geleerd mijn voeten af te wikkelen en door het afzetten met de poles naar achteren ga ik nu ook grotere passen nemen -ja nog wel veel en veel kleiner dan ik op diverse foto's zie hoor Very Happy

Groetsels, Mok.
I love cats and dogs, but rain ... no way !
Naar boven
Lia
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Mok,

Leuk dat het nu beter met je gaat maar de prijs van 37,50 euro voor een uur is toch wel erg veel. Ik betaalde voor 6 lessen a 1 1/2 uur 75,00 euro. Als het kan zou je eens kunnen kijken of je, je niet bij een andere instructeur les kan krijgen.

groetjes Lia
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ja maar het was dus wel een uur privéles. Ze geeft ook groepjes les en dat is in verhouding goedkoper, maar a. had ze nog geen groepje en b. ik had al stokken en voordat ik iets verkeerd zou gaan doen, wilde ik wel snel les hebben, snappie Very Happy

Groetsels, Mok.
Naar boven
DickyDick
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Mok schreef:
Ja maar het was dus wel een uur privéles. Ze geeft ook groepjes les en dat is in verhouding goedkoper, maar a. had ze nog geen groepje en b. ik had al stokken en voordat ik iets verkeerd zou gaan doen, wilde ik wel snel les hebben, snappie Very Happy

Groetsels, Mok.

Hele goede start Mok, alleen ga je nu nog verder met die lessen of hou je het bij die één?

Om de fijne kneepjes te leren heb je mijns inzien toch iets meer lessen nodig.
Of je moet het allemaal snel onder de knie hebben.

DickyDick
Naar boven
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Sja, nou eh, de centjes hč, ik moet zuinigjes aandoen (helaas).

Maar ik had helemaal geen probleem met lopen, geen telgang of zoiets, dat scheelde en die ene privéles omvatte 2 ŕ 3 groepslessen, daarom wil ze graag dat ik nog 1 keer kom voor de volgende (laatste) fases, maar buiten het geld, vermoed ik dat het toch te hoog gegrepen zal zijn voor mij.

Nog een uitgave voor de poles en that's it Laughing

Groetsels, Mok.
Naar boven
Joke
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2005 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag laatst een vrouw Nordic walken langs de Sloterplas in Amsterdam. Helaas, ze gebruikte de stokken niet in haar voordeel. Ze zette ze steeds vóór haar voeten neer. Ik moest moeite doen om niet mijn fiets af te stappen en haar vriendelijk aan te spreken want je weet natuurlijk niet of iemand die bemoeizucht waardeert.

Ook zijn er mensen die op visite komen en mijn stokken uitproberen. Die zetten ze dan ook meteen vóór hun voeten neer. Het kost best moeite om dat af te leren.

Dus: eerst les nemen, dan heb je het meeste plezier lijkt me.
Naar boven
Mok
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2005 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Die mevrouw gebruikte de stokken waarschijnlijk als 'bergstokken'.

Ja ik ben blij dat ik een uur privéles heb gehad waarin mij ook heel veel is uitgelegd over het NW, de houding, de voetafwikkeling, en natuurlijk het gebruik van de stokken. Ik liep ook eerst met die stokken los aan mijn pols (de bandjes zaten natuurlijk wel vast) achter mij aan te slepen en mocht ze pas op het laatst neerzetten. Waar ik ff aan moest wennen was het niet buigen van mijn armen bij de ellebogen, nee de 'zwaai' komt uit de schouders, dat was voor mij nieuw, maar nogmaals ik heb heel veel gehad aan die les, die zelfs nog wat uitliep, want mijn instructrice was heel gedreven, erg leuk is dat Laughing

Groetsels, Mok.
Naar boven
goudgup
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Jul 18, 2005 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in plaats van 8 "maar" 6 lessen gehad met heel duidelijke instructie en ik kan het iedereen aanbevelen. We begonnen met lopen op onze eigen manier en niemand kwam in de buurt. Uiteindelijk liepen we allemaal zoals het moet. Ik kan het iedereen aanraden. Het voordeel van 6 / 8 lessen is dat het redelijk betaalbaar is en te overzien is. Nu is het een kwestie van er zelf op uitgaan !!!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Weer voor Nordic Walking?