Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Les of geen les?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016

Ben je begonnen met één of meerdere lessen bij een instructeur?
Ja, da's immers de beste manier om te beginnen
83%
 83%  [ 74 ]
Ja, want dat is gezelliger
1%
 1%  [ 1 ]
Ja, om een andere reden (vertel!)
6%
 6%  [ 6 ]
Nee, met een boekje en/of DVD zelf begonnen
6%
 6%  [ 6 ]
Nee, want er is/was geen instructeur hier in de buurt
0%
 0%  [ 0 ]
Nee, om een andere reden (vertel!)
2%
 2%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 89

Auteur Bericht
Beheerder
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2005 13:39    Onderwerp: Re: Les of geen les? Reageer met quote

masterxo schreef:
Hallo beheerder ik zou iedereen aanraden les te nemen, de mensen gebruiken de stok vaak op de verkeerde manier, vooral het lossen en grijpen!! groeten jeroen

Hallo Jeroen, dat mensen de stokken vaak verkeerd gebruiken is een feit. Maar wie ben ik om te zeggen dat ze dus les moeten nemen? Dat laat ik liever aan de mensen zelf over, juist omdat er toch ook wel mensen zijn die gewoon geen les willen volgen om verschillende redenen. Ik denk dat de uitslag van deze poll voor zich spreekt en de bezoekers van het forum als groep dus een duidelijk signaal/advies geven.

Ik ben er vooraleer voorstander van om mensen te adviseren in elk geval goede stokken te kopen. Welk merk maakt me niet uit, als het maar goede stokken zijn. Dan wordt daar in elk geval het plezier niet door verpest. Veel mensen die zonder les zijn begonnen en enthousiast zijn geraakt besluiten vaak uit zich zelf wel om alsnog les te gaan volgen...

Raymond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Heerda
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Nov 21, 2005 15:23    Onderwerp: Ben je begonnen met één of meerdere lessen ... Reageer met quote

Nog maar 32 stemmem op 21-11? Dat valt tegen. Ik zie dat ik de eerste ben die een andere reden heeft om nog (!) geen lessen te hebben genomen. Ik heb nog geen NW stokken!!!

Omdat we fervente wandelaars zijn al dan niet met loopstokken zijn we er wel mee bezig. Het plaatje op de video geeft duidelijk aan hoe je moet bewegen. Rechtop, vanuit je schouders, diagonaal, stokken niet voor .. Die beweging imiteren we voorlopig zonder stokken! Wel eens geprobeerd?

Voorop staat: beweeg ontspannen. Lekker makkelijk bewegen was de leuze van mijn trainer altijd op atletiek bij hardlopen. Door jaren lang langeafstandslopen hebben wij een redelijke techniek ontwikkeld. En vele technieken uitgeprobeerd. Die NW stokken en enkele lessen komen er ook zeker.

Fer
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het met Raymond eens dat je niet voor een ander kunt beslissen of die op les moet. Je kunt ook eerst zelf beginnen. Maar ik denk wel dat je er voor jezelf veel meer uit kan halen als je een cursus gaat doen.

Is het ook niet een beetje eigenwijs Nederlands? NW is tamelijk vriendelijk; Je valt niet snel een gebroken been, je rijdt niemand aan. Maar nu denken heel veel mensen dat het dús niets voorstelt. En misschien zit er in mij wel een drambam die ook weleens serieus genoemen wil worden Wink maar ik vind ergens wel dat het voor de sport beter is als mensen goed lopen, dat het er goed uitziet, dat het duidelijk moge zijn dat het een SPORT is en niet zomaar een beetje stampen met stokken. Egoooo, ja ik weet ut.
Wicher
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eerst de poles aangeschaft, die goedkope van de marskramer. Embarassed Ik wilde het eerst proberen voordat ik de duurdere kocht. pas later heb ik lessen gevolgd.
Zelf zou ik nu zeggen neem eerst lessen en kijk dan als je het leuk vindt en koop dan pas de poles.
Op de lessen heb ik de techniek geleerd. Die leer je beter op de les dan zelf maar wat oefenen.
Jacques
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 20:53    Onderwerp: les of geen les Reageer met quote

We moeten dus niet maar het is zoals gezegt beter om de grondbeginselen op de goede manier aanteleren. Dat voorkomt b.v. blessure`s aan spieren en/of gewrichten. Crying or Very sad
Het lopen met poles op de goede manier is volens mij dan toch het beste te leren bij erkende instructeurs,die kunnen je precies vertellen waar je op moet letten tijdens het N-W.,en dan( moeten ) we ook even niet vergeten dat voor je begint de WARMING UP en de COOL DOWN na afloop ook zeer belangrijk zijn tervoorkoming van blessure`s. Smile
Dus ja je moet voor je eigen maar beslissen wat je belangrijk vind lopen met stokken of nordic-walken,ik ga voor het laatste. Very Happy

NORDIC GRRRRRR!
JACQUES.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf ben ik begonnen met lessen omdat ik al had begrepen dat er nog behoorlijk wat techniek bij komt kijken. Ik heb dus een basiscursus van 6 lessen gevolgd maar ik ben nog lang niet uitgeleerd, ik denk dat ik wel met een vervolgcursus ga beginnen dit najaar.
Natuurlijk is het ook gezellig om in een groep te lopen, en na afloop even samen op een terrasje neer te zakken. We hebben ook vreselijk gelachen om ons gestuntel met de stokken.....
Maar ik vind het ook heerlijk om zelf door het bos te struinen. Zondagavond, na een regenbui, het werd al avond, reeën aan de bosrand.... heerlijk. Techniek, sportief bezig zijn, afvallen ( Exclamation werkt echt) en ook gewoon genieten. Nordic Walking is mijn sport!!

Jolijt
Naar boven
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

@Jolijt

Die vervolglessen zijn hartstikke leuk! *Misschien dat ik toch ook wel zo'n wandelkaart van de skivereniging neem*
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

Nou wie weet tot ziens dan Laughing Laughing

Jolijt
Naar boven
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Zit jij al in de wandelgroep?
Jolijt
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Nee nog niet, deze weken komt er steeds vanalles tussendoor. Maar dit najaar ben ik het wel van plan!

groetjes
Jolijt
Naar boven
Anna10
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Aug 16, 2006 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Nadat mijn man en ik een proefles hadden gevolgd hadden we in de gaten dat we niet zo maar ff konden beginnen met NW-en.
Inmiddels hebben we zo'n vier uur priveles van Marjan (ik weet nu waar Steggerda ligt..... Wink ) gehad en daar hebben we ontzettend veel van opgestoken. Er komt echt wat meer bij te kijken dan die stok ergens in de grond mikken en wandelen.
De poles (leki vario pacer) hebben we vandaag via het internet besteld.
Daarmee gaan we eerst samen aan de slag. Tijdens het NW-en willen we elkaar goed in de gaten houden en wijzen op de juiste techniek:rechte arm, gefixeerde pols, grote stap, rechtop enz....... Confused
Nadat we een poosje samen gelopen hebben gaan we weer eens naar Marjan om te kijken of eea nog gaat zoals het moet gaan.

hartelijke groet,

Anna (10)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Froukje
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Sep 11, 2006 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

hier ook 1 prive les gehad , maar we lopen wel 1 x in de week met de groep , met onze begeleider , tijdens het lopen stuurt ze je nog steeds aan , merk wel dat als ik alleen loop geregeld de pas kwijt ben al wordt dat wel minder , maar dan gebruik ik haar tip om even te zwaaien met de stokken en dan langzam weer op de grond te zetten en vervolgens weer achter je af te zetten , gaat goed en dan loop ik weer voledig in de pas. Loop +_ 7,5 a 10 km per dag
al ga ik dat wel minderen naar om de dag en de andere dag mounten biken

wel in beweiging blijven

Groetjes Froukje
Naar boven
Ollie
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 22, 2006 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo lieve kuikbuiskinderen,

Ik ben zelf nog niet begonnen aan mijn cursus ( zou eigenlijk 25 september as. beginnen, maar doordat er zich maar 2 mensen aangemeld hebben, ging deze cursus helaas niet door ( de optie van een andere plaats, Sittard ipv Heerlen, is voor mij helaas geen optie ), maar ik zal me wel strikt houden aan het advies van mijn instructeur: tot aan de cursus NIET met stokken lopen.

Ik loop momenteel een half uur per dag zonder stokken ( in mijn pauze, flink doorlopen, ± 2.5 km ) en ga af en toe ( 2 maal per week ) met de fiets naar mijn werk ( 15 km heen en 15 terug ) om zo wat aan mijn conditie te werken.

Om te voorkomen dat ik een verkeerde techniek ga aanleren, loop ik dus niet tot aan mijn cursus, dus mijn mening is duidelijk: Wel bewegen zonder cursus, maar niet Nordiccen zonder cursus of goede begeleiding

Groetjes, en denk eraan, oogjes dicht en snaveltjes toe,

Ollie
Caro
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 22, 2006 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

En dat je gelijk hebt.

Ik heb inmiddels mijn 2e vervolglessen kaart aangeschaft, en heb er nu totaal 16 lessen opzitten. Nog steeds leer ik bij en het houdt je ook scherp, dus: Absoluut voorstander!
Heerda
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 22, 2006 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
maar ik zal me wel strikt houden aan het advies van mijn instructeur: tot aan de cursus NIET met stokken lopen.

Hoe ging het eigenlijk met leren lopen als kleuter? Kijk eens om je heen hoeveel mensen er slecht lopen... Toch lopen er ook mensen van nature goed. Zo zijn er ook mensen die van nature de nordic techniek aanvoelen. Bij onze proefles vroeg de instructeur aan Loes waar ze les had gehad, omdat ze de techniek zo goed beheerste.

Maar goed lessen kunnen alleen maar goed doen. Maar ik vind het overdreven dat je met de theorie en de Video als leidraad niet zou mogen beginnen met je NW poles. Bedenk dat instructeurs er hun boterham mee moeten verdienen... en dus niet je meest objectieve raadmeester zullen zijn. Loop ontspannen en lekker makkelijk zoals mijn instructeur Jan Mensink altijd zei bij het hardlopen. Als ik moeilijk ga... denk ik nog aan zijn wijze raad.

Fer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Weer voor Nordic Walking?