Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

TIPS TIPS TIPS
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
IJSSELBRUG ZWOLLE, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
12-05-2018
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
wimmert
Aankomend Nordic Walker
Aankomend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Mrt 28, 2006 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

15: stokinzet op lichaamszwaartepunt (tussen beide benen)

Wat word hiermee bedoeld? Ik neem aan naast het lichaam, op het LZP lijkt me wat onlogisch.....
pim
Nordic Walking Instructeur
Nordic Walking Instructeur

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2006 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

Stok inzet ter hoogte van loodlijn lichaamszwaarte punt met de grond
Daarmee zeg je dus als je op twee voeten staat met 1 voet voor en de ander achter en het gewicht in het midden dan staan de punten van de stokken precies midden tussen de voeten en recht onder het lichaamszwaarte punt.
Dit als antwoord op de vraag
Groeten

Pim
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
masterxo
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Mei 01, 2006 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

pim schreef:
Stok inzet ter hoogte van loodlijn lichaamszwaarte punt met de grond
Daarmee zeg je dus als je op twee voeten staat met 1 voet voor en de ander achter en het gewicht in het midden dan staan de punten van de stokken precies midden tussen de voeten en recht onder het lichaamszwaarte punt.
Dit als antwoord op de vraag
Groeten

Pim

hallo pim ja dat bedoel ik klopt precies!!!!!!
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 15:04    Onderwerp: Re: Stavgång Oftewel Nordicwalking inZweden Reageer met quote

Quote:
Jawel. Hier is een Zweedse nederlander.
We hebben zojuist op TV een reportage gezien over wat jullie "NordicWalking" noemen. Wel we hebben er goed om gelachen.

Nu is het natuurlijk wél zo (denk ik), dat vele Zweden ervaring zullen hebben met langlaufen en derhalve een zekere mate van techniek met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Wij als Nederlanders hebben die kans niet gehad en staan dus geheel onbevangen tegenover die mooie stokken, waarbij het de eerste keer al een probleem is hoe je je pollen in de straps moet steken...

De overgang van jouw wandelende en kletsende vrouwen van hun langlaufperiode in de winter naar hun nordic walking periode in de zomer zal dus wat natuurlijker verlopen dan onze avonturen met de poles. Of zie ik dat verkeerd....

Met vriendelijke groeten,
Jan[/quote]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

sportingmotion schreef:
Ik volg dit forum dagelijks en gebruik het ook om aankondigingen te doen. Wat ik ontzettend jammer vind, en dat geldt niet alleen voor dit onderwerp, dat het een beetje de trend wordt om goedbedoelde adviezen de grond in te boren.

Ik volg dit forum nog niet zo lang. Heb wel alle berichten gelezen en vind het "gehak" erg meevallen. Dit forum is bedoeld als discussieplaats en als de één nou liever voor zich uitkijkt, terwijl de ander er de voorkeur aan geeft niet in een hoop stront te stappen, dan is dat toch geen kritiek? Dat is slechts een opmerking "am Rande" zou ik willen zeggen.

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik er veel van heb opgestoken en ik zou het jammer vinden als mensen als jij om de redenen, die jij noemt, niet meer zouden deelnemen aan deze discussies.

Je zou eens in andere forums of nieuwgroepen (om het even wat) moeten rondkijken, dan zal je dit forum als een verademing beschouwen......
Naar boven
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jan,

Fijn om weer een forumlid erbij te hebben. ik vind ook dat de toon van dit forum erg plezierig is! ik wens je er veel plezier en hopen veel van je te horen.

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Annette schreef:
Hoi Jan,

Fijn om weer een forumlid erbij te hebben. ik vind ook dat de toon van dit forum erg plezierig is! ik wens je er veel plezier en hopen veel van je te horen.

Annette

Aanwijzingen zul je van mij nog niet hoeven te verwachten. Mijn vrouw en ik (53 resp. 59 jaar) zijn net begonnen. Ik heb zelf nogal last van de onderrug en hoop met Nordic Walking (dat mij door mijn osteopaat werd aanbevolen) de rug wat te mobiliseren.

Wij hebben DVD's bestudeerd en boeken gelezen, maar toen wij de eerste keer op pad gingen met onze fraaie carbon stokken was het pure humor.... Hadden we net de coördinatie met de rechter stok enigszins onder de knie, struikelden wij prompt over de linker... Het loslaten cq weer vastpakken van de stokken vereist een atomatische piloot, die bij ons even stuk was...

Kortom, lachen volop (en dat is ook al weer winst. Vrolijk in de natuur rondlopen) maar nog weinig vooruitgang. Van de 11 meest gesignaleerde fouten bij beginners begingen wij er minstens 9.... Nu, na drie sessies zijn de fouten al aardig teruggebracht, maar wil de linker stok nog niet helemaal doen, wat de rechter al wél doet. Wij hebben de stok nu ernstig toegesproken in de verwachting, dat hij zich morgen beter zal beheersen. En inmiddels hebben wij de DVD met vrolijk huppelende duitsers in een mooi berglandschap nog maar eens bekeken, waarop het allemaal zo eenvoudig lijkt.... Maar ja, dat is met vóetballende duitsers ook zo....

Toch gaan we doorzetten en mocht je één dezer dagen twee vutters voorbij zien komen met twee stokken aan een strap, één DVD in de linker- en een boek in de rechterhand, die bovendien om de drie minuten op hun gezicht liggen, omdat één van de stokken zonder waarschuwing zijdelings uitwijkt en wel nét voor het dan passerende been, dan weet je dat Tabak en zijn vrouw in de buurt waren....

Met vriendelijke groeten,
Jan
Naar boven
Elly J.
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk ook van mij , welkom op het forum !!))

Nou zo te lezen , is het virus al toegeslagen , en dat begint bij NW ten eerste met vèèl lachen .
En die linker arm / hand , ach komt allemaal goed , voor je het weet ben je gedrild Laughing Laughing

En .......dan , begint het echte genieten !
Veel forum plezier , en laat regelmatig `s wat weten , lezen we graag .

Goese groetjes Elly.
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Mei 04, 2006 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Elly J. schreef:
Natuurlijk ook van mij , welkom op het forum !!))

Nou zo te lezen , is het virus al toegeslagen , en dat begint bij NW ten eerste met vèèl lachen .
En die linker arm / hand , ach komt allemaal goed , voor je het weet ben je gedrild Laughing Laughing
En .......dan , begint het echte genieten !
Veel forum plezier , en laat regelmatig `s wat weten , lezen we graag .
Goese groetjes Elly.

Ja, want geen leuker vermaak dan leedvermaak... Very Happy En voorlopig zal ik ongetwijfeld (en met plezier) hierin voorzien...!
Carla
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2006 6:59    Onderwerp: Reageer met quote

Jan Tabak schreef:
Ja, want geen leuker vermaak dan leedvermaak... Very Happy En voorlopig zal ik ongetwijfeld (en met plezier) hierin voorzien...!

Ik hoop het, want je hebt talent voor het schrijven van geinige forumberichtjes! Ik zat het hier hardop grinnikend te lezen Laughing Had ik al 'welkom' geroepen?

Groetjes,
Carla
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2006 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de welkomstberichten. Leuk! Dadelijk gaan we naar ons lokale bosje (In de Alblasserwaard noemen wij een groep van drie of meer bomen met 7 struiken eronder, alsmede 1 specht erin een bosje!!).

Rond Oud Alblas heb je er zelfs twee! Als je alle paden neemt, die er zijn kom je tot ca 3 km. Wel moet je oppassen in een klein gedeelte bij Wijngaarden, waar mensen, die hun kippen niet tot de Kerst wensen te bewaren, deze loslaten en laten verwilderen.... Ook heb je daar een klein gedeelte, waar mannen, die een van mij afwijkend sexueel gedrag vertonen, ronddolen en wachten op het momentum, waarop zíj hun pole kunnen gebruiken.... Voor een oude vutter hebben zij echter weinig belangstelling (hoop ik).

Het is de vierde keer, dat wij op pad gaan en we hebben ons al stevig belachelijk gemaakt, door in de tuin de treinbeweging (van die duitsers op de DVD...) te maken. Wél moet ik toegeven, dat daardoor de brede armbeweging wat beter uit de verf, cq de schoudergewrichten komt.

Al met al hebben wij goede hoop de techniek redelijk onder controle te krijgen. Om met die duitsers op dat wandelpaadje voor de bergen te spreken: "Ubung macht den Meister"....

Ik zou alleen wel eens willen vernemen van mede walkers met rugklachten, wat hun ervaringen daarmee zijn... Mijn rugklachten zijn hoogstwaarschijnlijk voortgekomen uit een houdingsprobleem en zo moeten er tientallen rondlopen.... Ben benieuwd.
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Mei 05, 2006 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Jan,

Krijg het druk. Moet ik al letten op vliegjes op de tanden, komen er ook nog vutters voorbij die treintje spelen. Laughing Voor de vogeltjes hoef ik niet ver weg, heb in mijn patio( zeker wel 25 m2) een merelnestje zitten. We kijken nu al uit naar de eerste vlieglessen!

Ook ik heb last van mijn rug, helaas is het met het NW-en nog niet opgekanpt..............

Misschien beoefen ik het te weinig, meestal 1x per week. Schaam me wel een beetje, want als ik de mensen hier beluister gaan ze ieder uurtje dat ze overhouden...............

Succes met treintje spelen!

Annette
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2006 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Annette schreef:
Nou Jan,

Ook ik heb last van mijn rug, helaas is het met het NW-en nog niet opgeknapt..............

Annette

Het grappige is, dat ik tijdens het lopen met de poles weinig last heb van mijn rug. Ik vermoed, dat dit komt door de grotere pas, waardoor de gewrichten onder in de rug mogelijk toch wat mobieler worden. Tevens is het zo, dat ik dermate moet nadenken over de bewegingstechniek, dat ik daardoor vergeet, dat ik rugpijn heb.... De geest heeft het lichaam overgenomen in de vorm van twee stokken...

Na afloop laat de geest het overigens weer afweten. Ik zal moeten wachten tot Pinksteren voor definitief herstel... : Rolling Eyes

Het lopen gaat nu echter een stuk beter. Nog niet helemaal vloeiend, want dat kan ook nog niet na 5 keer struinen, maar voorbijgangers kijken niet meer massaal om en dat is een goed teken! Bovendien val ik niet meer over mijn eigen stokken en dat scheelt pleisters!

Ik loop achter mijn vrouw aan, zoals dat in een goed huwelijk hoort en zie, dat haar techniek iets beter is dan de mijne. Dat geldt overigens niet alleen voor het nordic walken, maar ook voor bijv. het stofzuigen. Ik prijs haar daarvoor de hemel in en dat brengt rust in een mannenleven... Maar we dwalen af..

Mijn rechter stok doet alles wat ik wil, maar mijn linker stok heeft de neiging te willen gaan slepen. Hij kan het niet altijd opbrengen om geheel los te komen van de grond om vervolgens met één fraai klinkende klik weer ter hoogte van het zwaartepunt onder mijn lijf neer te komen.

Ik denk, dat de zwaai naar achteren (nog) niet helemaal goed uitgevoerd wordt, waardoor de stok niet goed loskomt na de afzet. Ik oefen deze zwaai nu in de kamer, waardoor behalve de Friese Staartklok ook reeds een wandbordje met de kreet "zoals de stok thuis tikt, tikt ie in het Alblasserbosje nergens" losgekomen is. De schade valt mee.

Inmiddels hebben wij de wandelafstand tot 4,5 km opgevoerd! Voorlopig voldoende om de techniek spoedig te gaan beheersen, maar ondertussen heb ik ook wat instructeurs in de buurt gemaild om de mogelijkheden voor een opfrissingsles te onderzoeken. Kennelijk zijn zij echter zelf actief met dit mooie weer, want er reageert niemand!

Morgen gaan we weer lekker verder, want hoe dan ook, wij vinden het hartstikke leuk!
rixt
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2006 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Jan,

Van mij ook nog welkom op het forum, ben hier ook nog niet zo lang, kom daarnaast veel te weinig aan lopen lopen toe, maar misschien morgen Confused Elke dag denk ik weer misschien morgen Confused In ieder geval woensdag weer want dna heb ik weer les, maar alleen les is volgens de instructeur veel te weinig en gelijk heeft hij natuurlijk.
Veel plezier hier en met het NW-en, ik lees in ieder geval met veel plezier je verhaaltjes Smile

groet, Rixt
Naar boven
Jan Tabak
Beginnend Nordic Walker
Beginnend Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Mei 06, 2006 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

rixt schreef:

Veel plezier hier en met het NW-en, ik lees in ieder geval met veel plezier je verhaaltjes Smile

groet, Rixt

Dat vind ik leuk Rixt, maar als je instructeur meent, dat dat stukje extra het volgen van mijn technische verhalen zou moeten zijn, dan vrees ik toch dat hij een fatale vergissing begaat.... Wink Maar hij heeft wel gelijk met de stelling dat de cursus alléén niet voldoende zal zijn. Het zal de combinatie van kijken en doen moeten worden. Dat zal je best lukken, want als je ergens plezier in hebt, kun je er altijd wel tijd voor vrij maken. Wij hebben tot op heden veel "gedaan", en mede daardoor zijn wij wel tot de overtuiging gekomen, dat er ook "gekeken" zal moeten worden en niet alleen naar glimlachende Duitsers op een DVD, die zich al lopend en rennend door het voorportaal van de Alpen begeven. Nee, er zal een echte instructeur aan te pas moeten komen... Wij zoeken de hele Alblasserwaard af naar zo'n figuur, maar totnutoe zonder veel resultaat. En de Alpen zijn me toch echt te ver voor een cursusje... Razz
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

Weer voor Nordic Walking?