Nordicwalkingforum.nl Forum Index
Nordicwalkingforum.nl
Het forum voor en door Nordic Walkers (i.s.m. nordicwalking.startpagina.nl)

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
 Naar de fotoalbumsNaar de fotoalbums   KalenderKalender Voeg deze site toe aan favorietenVoeg deze site toe aan favorieten

Nordic Walking Vierdaagse
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Gelderland

Handige links:

Markeer 'alles gelezen'
Uitleg 'rankings'
Boeken en DVD's
NWforum.nl T-shirts
Nordic Walking Foto's
Nordic Walking Kalender
NW.startpagina.nl
NW-int.startpagina.nl
rss (forum)

Komende events in de kalender:
21-04-2018:
26e ...

Laatste toegevoegde foto's aan de foto-albums:
Oudemolen  10 km ...
Oudemolen 10 km ...
Geplaatst door: quib
03-10-2016
Nordic Walking ...
Nordic Walking ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Alles in de hand, ...
Alles in de hand, ...
Geplaatst door: Ronald Hekkert
05-06-2016
Auteur Bericht
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Waauw, jullie hebben allemaal met recht een applaus verdiend!!
Susan zelfs 4 x 20 km! En Quib heeft ook vele kilometrs extra gemaakt, en dan ook nog slapen in een caravannetje.
Voor Piet was het natuurlijk een eitje, die is weer zo goed in conditie!

Klap, klap, klap!

Ik ben 3e kerstdag vrij, bij leven en welzijn wil ik wel mee Quib!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Nordic Walking vierdaage 2011 in Vierhouten.

Dinsdagavond heb ik mijn startkaart opgehaald. In de tent heb ik Piet ontmoet.
Woensdag, dag 1, de Welna route. Een mooie route, door het bos van Vierhouten. Het was droog...en na de tweede post begon het wat te regenen.
Donderdag, dag 2, de Elspeet route. Deze route ging door Elspeet en over de Elspeter heide. Ik vind het heel erg leuk om een stukje door het dorp Elspeet te lopen, sommige dingen blijven zelfs na jaren nog hetzelfde...zoals de Schapendrift. Bij de Schapendrift bemande Bert deze dag in zijn eentje een extra post. Zelf vind ik dit elk jaar weer de mooiste route, prachtige vergezichten, een paarsovergoten heide. Even voor de tweede post kwam Quib aanfietsen over mullige paden, samen het stukje naar de post gelopen en wat gepraat. Het werd daar nog een dolle boel...
Een dame uit Drachten kwam na een poosje aangelopen...praten, heel erg gezellig, een Fries onderonsje.
Een prachtige tocht, de zon scheen uitbundig.
Vrijdag, dag 3, Verscholen dorp route. Een prachtige route, door het bos, langs het Verscholen dorp. Bij de tweede post...bij het Verscholen dorp, heb ik een lange rust genomen met hindernissen. Wat? Hoe?
Het rommelde al vanaf de start in de verte. Toen ik bij de tweede post aankwam begon het net een paar druppen te regenen. Even later kwam er toch een bak water naar beneden...en onweer. Sommige gehuld in regencape of regenpak waagden de stap toch maar om weer verder te gaan. Het leek erop of het zou blijven regenen...dus er toch maar door. Bij de eerste poging...ik was nog amper bij de tent vandaan of "boem", hups weer in de tent. Bij de tweede poging een poosje later, ben ik na een stukje weer teruggekeerd...waar ben ik mee bezig om in mijn eentje in de stromende regen verder te gaan. Toen bij de derde poging ben ik met een groepje meegegaan. Zij gingen nog even kijken bij de hut en ik ben verder gelopen...en na een poosje werd het zowaar weer bijna droog.
Bij een doorzichtig bos met grote hoge bomen werd ik op de foto gezet door een van de vrijwilligers.
Zaterdag, dag 4, Noorderheide route. Al bij de start maakten sommige deelnemers de fout de verkeerde kant op te gaan. Maar ik niet...gewaarschuwd door Bert Poelman en zelf nog eens kijken wat er nu toch op dat bordje stond.
De eerste lus was prachtig, eens stuk door het bos en daarna nog over de Elspeter heide met een prachtig uitzicht vanaf een hoge "berg".
De tweede lus vond ik zelf minder, zowel op de heen- als terugweg voerde de route over het zelfde pad...en dat pad hadden we eerder ook al een keer gezien. Het lusje over de heide was erg mooi.

Voor mij was dit de 4e keer dat ik meedeed aan deze vierdaagse, ik heb deze keer 4 x 20 km gelopen. Het viel mij op dat er steeds meer mensen "zonder stokken" meededen aan deze tocht. Misschien een tip voor de organisatie om meer deelnemers te krijgen om de tocht niet meer Nordic Walking vierdaagse te noemen maar Wandelvierdaagse Veluwe of Vierhouten o.i.d.
De verzorging onderweg was goed geregeld. Bedankt vrijwilligers!!

Ik heb alle vier de tochten in mijn eentje gelopen. Ik vond dit heerlijk. Vrij zijn om tijd te nemen voor wat eten of drinken, om je heen kijken en genieten van de vergezichten, het horen zoemen van de bijen op de heide, eigen tempo...

Groetjes, Susan
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 20:47    Onderwerp: NW2D 2011 Reageer met quote

voor mij was het jammer genoeg slechts een nw2daagse, maar in deze twee dagen heb ik wel een karrevracht leuke mensen ontmoet.
En dat niet alleen, ik had ook het voorrecht om samen met een bijna dorpsgenoot twee dagen door prachtige bossen en over een schitterende heide te mogen lopen. Het verbaast me dan ook zeer dat er niet meer deelnemers waren, misschien omdat er al veel vakantie gangers waren gaan werken, of zijn de wandelaars wat bang van wat ontstuimig weer?
De eerste dag was inderdaad een eitje, Annette, een mooie boswandeling over heel goed begaanbare paden, en nagenoeg geheel onverhard en zowaar ook over een aantal paden die ik de avond van te voren al had belopen door spontaan de auto langs de kant te zetten en eens een stukje door het bos te gaan. Bij de start van de eerste tocht geen Susan te zien, maar wel Annie die net als ik van een pittig tempo houd. Samen hebben we de twee dagen door een prachtige wereld gelopen, wel heb ik wat aan de rem getrokken als er iets moois te zien was of als het gezellig werd, wij komen daar niet elke dag dus is het motto kijk goed rond en geniet.zo wel de eerste als de tweede dag een stuk opgelopen met twee Friese dames, moeder en dochter uit Drachten, moeder die haar best moest doen om de als een hinde over de heide walkende dochter bij te houden. Na de finish van de eerste dag ben ik terug het bos ingegaan, ik kon er geen genoeg van krijgen, en na het avond eten ook nog even een rondje over de Gortelseberg, maar omdat het zo snel donker werd had ik voor de zekerheid een paraplu mee gepakt, nou dat was een schot in de roos want na een paar kilometer viel de regen met bakken uit de hemel.
De tweede dag weer te vroeg aan de start, maar na een klein half uur mochten we weer op pad, dit maal in gezelschap van Annie en Quib, we moesten toevallig de zelfde kant uit. Heerlijk lopen op de heide in de nog koele morgen die langzamerhand zonniger begon te worden, al voor het bereiken van de eerste rustpost scheen de zon al op volle kracht.
Naar mate de tocht vorderde werd het steeds warmer en daar zat voor mij nou juist het probleem in, kort voor de derde rust post moest ik zelfs nog even rust nemen om de krachteloos geworden benen even op te peppen, de soep kwam dus net 2 kilometer te laat, door overmatig zweten door presteren en de hoge temperatuur had ik weer te veel zout verspeeld, en na dat het bakje soep was genuttigd was alles weer helemaal okay! Vroeg in de middag was Quib weer met fiets present op de heide en vergezelde ons tot de 3e post om daarna terug te keren op zoek naar Susan. Veel te snel werd nu het einde bereikt en stond de thuisreis op de planning, wel nog even een uitsmijter en een verfrissing gehaald bij de Fooreesten op `t terras en weg wezen, jammer hoor graag had ik nog twee dagen langer gebleven, maar graag volgend jaar weer!!
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 8:16    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt goed Piet. Je hebt heel wat kilometers gemaakt!

Heb jij geen rolletje zoute drop voor dit soort gevallen in je rugtasje zitten?
En Quib? Dat is zo'n gezellige, trouwe hond, die sleept iedereen er wel doorheen, hij blijft op en neer fietsen en lopen heb ik begrepen!

Ik krijg de laatste dagen intens zin om ook weer eens de poles te pakken. De race is weg, dus ik kan weer eens plannen gaan maken.

Foto's???
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Voor foto's moet nog even worden gewacht, dat gaat niet zo leker met een dongel, zo het beltegoed op. Confused Shocked Evil or Very Mad Wink
Moeten nu met de natte tent van de plek, is voor woensdag onverwacht verhuurd en dat met honderde andere lege plekken.
Maar we hebben een leuke camping gevonden midden in de natuur met wat meer vertier.
Nu even wachten tot het droog is, dan kunnen we verkassen.

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
p van eenennaam
Bedreven Nordic Walker
Bedreven Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 9:29    Onderwerp: foto`s Reageer met quote

Annette, Quib,
ik heb Raymond gevraagd om een nieuw foto album voor de nw4d foto`s speciaal om deze alle samen op t`forum te kunnen zetten.
ik heb er wel een heel bosje gereed liggen maar nog niets uit Mataro gehoord.
Of is he voor een ervaren moderator mogelijk een dergelijk album in te richten?
grt piet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage AIM Naam
Annette
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas Piet, dat ligt niet in ons vermogen!
.......\_)......)../....
................(_/.....
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2011 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

Op de site www.nordicwalkingvierdaagse.nl staan de eerste foto's van Herman Boek.

Deze foto's zijn vrijdag gemaakt, op de afstand 10 en 15 km.
Ik weet dat hij van mij ook foto's heeft gemaakt bij het bos...maar die staan er nog niet op of zijn mislukt Sad

Is iedereen weer een beetje hersteld na deze vierdaagse?

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels is op het Forum een nieuw album geopend met foto's van de Vierhoutense 4Daagse en
ook op de site van deze vierdaagse, zijn nog meer foto's geplaatst.

Hopelijk zien we jullie weer in Vierhouten, in de afstanden, 10, 15, 20 of 30 km. Hou maar vast eind augustus 2012 vrij. Laughing Very Happy
Ook dit jaar was het weer goed georganiseerd en zelfs het weer was s'morgens prima, maar af en toe in de loop van de middag een enkel buitje, maar dat was goed voor de natuur en het stof. Wink Laughing

Laughing Een blije Nordic Walker, herken je aan de vliegjes op z’n tanden Laughing
Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2011 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn de nieuwe datums al weer bekend???

Op de site zag ik nog niets staan.

Groetjes, Susan
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2011 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Geen Nordic Walking vierdaagse Vierhouten in 2012????

Op de site www.wandel.nl bij het Landelijk Wandelprogramma 2012 zag ik geen NW vierdaagse in Vierhouten staan.
Is het doek gevallen voor de NW-vierdaagse?

Ook op de site www.nordicwalkingvierdaagse.nl staan geen datums voor 2012.

Wie o wie weet meer?

Groetjes, Susan
quib
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2011 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

@Susan
Het is nog wel héél erg vroeg. Ik zit nog steeds na te hijgen van de 4daagse 2011 en de vakantie-regenbuien er na.. Wink Laughing
Meestal eind van het jaar, begin van het volgend, komen de gegevens van de meeste tochten voor 2012. Let wel, er moeten vergunningen worden aangevraagd, sponsors, vrijwillegers e.d. worden gevonden. De datum is meestal wel bekend, de laatste week van de grote vakantie, half - eind augustus.
Dus geen paniek, op de 3e kerstdag wandeling in Vierhouten, kun je de organisatoren, daar waarschijnlijk alles over vragen. Question Idea

Ik struin elke week wel 'n keer het internet af voor leuke tochten, ook voor de nordic walkers toegankelijk. Die komen dan wel in de kalender, misschien zijn er leuke alternatieven bij.

Naar boven
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Vr Sep 30, 2011 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

In de nieuwsbrief van www.wandel.nl las ik dat eind oktober de nieuwe Landelijke Wandelagenda weer op de mat zal vallen. Andere jaren stond de NW-vierdaagse keurig vermeld in deze agenda...en dit jaar is het nog maar afwachten.
Ook stond er voorgaande jaren vaak al een nieuwe datum op de site van de NW-vierdaagse.

We zien het vanzelf...

Groetjes, Susan
Frans VH
Bezeten Nordic Walker
Bezeten Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2011 10:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal,

Leuk dat dit event zo goed is bevallen ondanks het wat mindere weer.
Ik hoop dat er volgend jaar weer een event is dan ben ik van de partij. Gezellig!

Ook mij is opgevallen dat in het nieuwe LWPboekje dit event niet vermeld staat. Jammer!
Ik hoop dat ik eerdaags meer hoor vwb de voortgang van dit event.

Groetjes,

Frans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Paddington
Fanatiek Nordic Walker
Fanatiek Nordic Walker

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2011 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

In diezelfde week van de NW-vierdaagse in Vierhouten organiseert de Zwolse wandelvereniging een 50+ vierdaagse in Zwolle. Dan hebben ze vast geen vrijwilligers meer over voor de NW-vierdaagse.
Frans, voor jou niet echt interessant...en ook niet voor mij...want de langste afstand is 15 km.

Voor mijn gevoel is het einde verhaal wat betreft de NW-vierdaagse in Vierhouten. Jammer, jammer, jammer... Sad Sad Sad
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Nordicwalkingforum.nl Forum Index -> Nordic Walking in Gelderland Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Volgende
Pagina 24 van 26

Weer voor Nordic Walking?